De horlogeprijzen zijn flink gestegen door de sterkere Zwitserse Franc.
Zo is de adviesprijs van mijn Omega SMP300 verhoogd van 3270 naar 3500 Euro.
Ik vind het nogal wat want dat is toch 7%. Goed dat ik mijn 2 droomhorloges in 2014 heb gekocht!
De horlogeprijzen zijn flink gestegen door de sterkere Zwitserse Franc.
Zo is de adviesprijs van mijn Omega SMP300 verhoogd van 3270 naar 3500 Euro.
Ik vind het nogal wat want dat is toch 7%. Goed dat ik mijn 2 droomhorloges in 2014 heb gekocht!
Ach, heel eerlijk? Op een horloge van zulke bedragen maken die paar honderd euro geen drol uit. Ik lig er eerlijk gezegd niet echt wakker om.
Ik bedoel, laten we realistisch zijn. Als je 3270 kan betalen kan je die 3500 ook nog wel opbrengen.
Aan de andere kant zijn er ook gezinnen die in een week minder te besteden hebben dan dat verschil…
Maar die zullen hier niet veel te zoeken hebben.
Dat is dus 7% meer emotie…
Voor mij de reden om alleen tweedehands horloges te kopen, dan hoef ik die duikvlucht in waarde niet mee te maken. En de eerste kras op je nieuwe klokje heeft iemand anders al gemaakt en doet dus geen pijn in je ziel.
Als je 3200 kan betalen kan je ook 3500 betalen is deels waar alleen zijn er ook veel mensen die sparen voor hun ultieme horloge, en hoelang blijven die mensen het nog leuk vinden? De service beurten zullen dus ook wel gaan stijgen?
Ik denk dat (maar dat is mijn mening ) er als het zo doorgaat met de prijs stijgingen een bepaalde doelgroep afvalt, als je 5 jaar geleden nog 4k voor bijv. Een no date betaalde en nu bijna 6 ?
Dure Franc? De euro staat gewoon rampzalig laag. Alles buiten de EU is nu enorm duur, niet alleen Zwitserse klokjes. Komt wel weer goed. Als we weer terug zijn naar de gulden ofzo.
O jawel hoor die zijn hier ook, Ben zelf helaas zo iemand op dit moment. Ik probeer op mijn manier een invulling aan mijn horloge passie te geven. Maar kan ook genieten van de duurdere aanschaffen van mede forum leden. En deze is mooi !!
Ik koop niets meer in het buitenland. De Euro is inderdaad niets meer waard.
JTrapman Schreef:
Ik bedoel, laten we realistisch zijn. Als je 3270
kan betalen kan je die 3500 ook nog wel opbrengen.
Ben ik niet helemaal met je eens. Als je aan het sparen was voor een bepaald model had je bij wijze van spreken vrijdag of zaterdag het bedrag bij elkaar en de maandag is het horloge ineens 230 euro duurder. Terwijl het oude voorraad was. (dus oude inkoopprijs). Vind ik bedonderen van klanten. (in het geval van een juwelier die ik ken die zondag alle prijzen met 8% heeft verhoogd)
Ach, heel eerlijk? Op een horloge van zulke
bedragen maken die paar honderd euro geen drol
uit. Ik lig er eerlijk gezegd niet echt wakker om.Ik bedoel, laten we realistisch zijn. Als je 3270
kan betalen kan je die 3500 ook nog wel opbrengen.
Jij gaat er dus vanuit dat iedereen met een Omega deze met gemak kan betalen?
Er zijn denk ik ook mensen die er lang voor sparen.
Gulden…ja graag!
(tu)
JTrapman Schreef:
Ik bedoel, laten we realistisch zijn. Als je
3270
kan betalen kan je die 3500 ook nog wel
opbrengen.Ben ik niet helemaal met je eens. Als je aan het
sparen was voor een bepaald model had je bij wijze
van spreken vrijdag of zaterdag het bedrag bij
elkaar en de maandag is het horloge ineens 230
euro duurder. Terwijl het oude voorraad was. (dus
oude inkoopprijs). Vind ik bedonderen van klanten.
(in het geval van een juwelier die ik ken die
zondag alle prijzen met 8% heeft verhoogd)
Sommige juweliers maken er inderdaad misbruik van. Dan gaat hij ook gewoon boven de adviesprijzen?
Wel is het zo dat merken en distributeurs nu ook echt de inkoopprijzen aan het verhogen zijn, dus dat zal de komende maanden wel wat effect gaan hebben.
JTrapman Schreef:
Ik bedoel, laten we realistisch zijn. Als je
3270
opbrengen.Ben ik niet helemaal met je eens. Als je aan het
sparen was voor een bepaald model had je bij wijze
van spreken vrijdag of zaterdag het bedrag bij
elkaar en de maandag is het horloge ineens 230
euro duurder. Terwijl het oude voorraad was. (dus
oude inkoopprijs). Vind ik bedonderen van klanten.
(in het geval van een juwelier die ik ken die
zondag alle prijzen met 8% heeft verhoogd)
Dat valt mij ook op van die ouder voorraad. Ze zijn ineens door de voorraad heen en hebben alles ineens voor de duurdere Franc ingekocht.
Werkt met benzine toch net zo? Je kan moeilijk verwachten dat ze de prijzen pas aanpassen als ze zelf door hun goedkopere ingekochte handel heen zijn. Als de prijzen morgen weer zakken zeg jij ook niet: “ach, weet u wat? Doe er nog maar 5 tientjes bij ter compensatie omdat de euro vorige week zo laag stond toen u deze partij inkocht”
JTrapman Schreef:
Ach, heel eerlijk? Op een horloge van zulke
bedragen maken die paar honderd euro geen drol
uit. Ik lig er eerlijk gezegd niet echt wakker
om.Ik bedoel, laten we realistisch zijn. Als je
3270
opbrengen.Jij gaat er dus vanuit dat iedereen met een Omega
deze met gemak kan betalen?
Er zijn denk ik ook mensen die er lang voor
sparen.
Geen woorden in mijn mond leggen. Ik heb zelf dik 2 jaar gespaard voor mijn Rolex,ik heb het ook niet op mijn rug groeien. Desalniettemin ha dik die extra 300 euro nog wel kunnen opbrenfen. Staat volledig los van de correctbeid van prijsverhogingen. Luxe objecten blijven luxe objecten, klaar.
Werkt met benzine toch net zo? Je kan moeilijk
verwachten dat ze de prijzen pas aanpassen als ze
zelf door hun goedkopere ingekochte handel heen
zijn. Als de prijzen morgen weer zakken zeg jij
ook niet: “ach, weet u wat? Doe er nog maar 5
tientjes bij ter compensatie omdat de euro vorige
week zo laag stond toen u deze partij inkocht”
Elf.
Hoort allemaal bij de high-end horlogerie beleving!
De horlogemerken staan vooraan om de prijzen omhoog te kwakken de rest van de fabrikanten van andere luxe goederen uit Zwitserland heeft niet zo’n haast met prijsstijgingen heb ik al gemerkt…
Groeten,
Noel.
Jeffreyh1984 Schreef:
Als de prijzen morgen weer zakken zeg jij
ook niet: “ach, weet u wat? Doe er nog maar 5
tientjes bij ter compensatie omdat de euro vorige
week zo laag stond toen u deze partij inkocht”
Prijzen stijgen alleen maar, dus een non-issue
Paradigm Schreef:
Sommige juweliers maken er inderdaad misbruik van.
Dan gaat hij ook gewoon boven de adviesprijzen?Wel is het zo dat merken en distributeurs nu ook
echt de inkoopprijzen aan het verhogen zijn, dus
dat zal de komende maanden wel wat effect gaan
hebben.
Natuurlijk heeft dat effect en de merken zelf geven ook wel druk, maar om het nu al te doen vind ik echt schandalig. Maar goed, Ik zoek wel tweedehands dan.
Ach het gaat toch met benzine net zo
Hendrik