Durft te vragen - advies/inspiratie sessie

Hi allen. Zitten hier leden die ervaring hebben met het opzetten van een eigen horlogemerk? Of kennen jullie merken die van scratch zijn begonnen? Ik heb al langer de ambitie om een eigen merk op te starten, maar heb zelf geen technische kennis. Ik durf wel te stellen dat ik verstand heb van marketing, maar zoek iemand waarmee ik eens kan sparren over de technische aspecten. Het liefst ook een merk dat een eigen uurwerk heeft ontwikkelt. Ik ken wel Van der Klaauw, maar geen idee of ik ze zomaar kan benaderen?

Sowieso als er mensen zijn die eens willen sparren over de horlogemarkt en het opzetten van een eigen bedrijf… ik houd mij aanbevolen.

Alvast bedankt :slight_smile:

1 like

@Brunmontagne is een goed voorbeeld wellicht.

4 likes

Misschien kan @stefanketelaars wel marketing hulp gebruiken.

Ik zou eerst wat ervaring opdoen voordat je in de industrie stapt.

3 likes

Ik ook, maar ik durf ook te stellen dat we genoeg merken hebben die door marketeers zijn gestart. Bosjes :rofl:

Van der Klaauw heeft geen eigen uurwerk ontwikkeld. Daar had hij ook geen enkele behoefte aan, want daar zat zijn meerwaarde niet. Dat waren de astronomische complicaties. Gewoon op een ETA.

Het enige merk dat ik ken met een eigen uurwerk is Grönefeld. Die jongens hadden de nodige jaren ervaring voor ze daar zelfs ook maar aan begonnen te denken. Van der Gang dreigt al jaren (decennia?) met een eigen uurwerk :wink:

1 like

Ik ga er zeker niet zomaar instappen. Ik ben iemand die goed onderzoek doet, vandaar ook mijn vraag. :slight_smile: Dank voor de tip!

Haha, ja dat ben ik helemaal met je eens. Shit, had eigenlijk die term niet moeten gebruiken. Ik ben een horlogeliefhebber op nummer 1, een marketeer op nummer… ergens ver weg haha

Er is hier een lid de alle ins en outs van het opstarten van een eigen merk deelt. Van het afleveren van een werktafel tot het in de oven gooien van een pizza.

Wellicht dat je daar wat inspiratie op kan doen of je gillend weg laten rennen en een kledingmerk doen opstarten

7 likes

Hahaha, ach alle input kan ik gebruiken :wink:

Stuur maar een PBtje. Wil best een keertje sparren en durf te stellen dat ik wel wat van zowel de markt als de techniek weet :wink:

4 likes

Persoonlijk zou ik eerst een jaartje uittrekken om het hele forum van voor tot achter te lezen voordat ik me aan zoiets zou wagen

Rob

4 likes

Zou Arie Kabaalstra eens proberen, ik denk dat hij je wel kan bijpraten. Trek er wel even wat tijd voor uit :sunglasses:

2 likes

Hi Rob, ik lees al jaren mee en ben al sinds 2014 bezig met onderzoek.Aangezien ik net pas echt lid ben geworden, probeer ik nu gebruik te maken van het netwerk.

Thanks voor de tip! Ik ga hem eens opzoeken!

Waarom een eigen uurwerk?

Korte termijn wellicht niet haalbaar, lange termijn misschien wel.

Maar ik heb een paar concrete ideeën voor de tijdsweergave, dit vergt of een aanpassing van bestaande uurwerken of een eigen uurwerk. Maar daar ga ik dus advies over inwinnen.

1 like