Toch maar even een nieuw topic over dit zelfde horloge dat inmiddels weer wel goed loopt!
Maar…ik krijg de automaat niet in elkaar. Had alles keurig vastgelegd bij demontage. Kan die foto’s echter niet meer terugvinden en ik heb nog aardig wat “over”
Weet iemand waar ik een montage volgorde zou kunnen vinden? Ik heb tot nu toe geen ervaring met automaten.
Zo te zien is het zowel de automaatmodule als het datummechanisme.
Kan je helaas niet helpen want heb dit uurwerk nooit gedaan noch hem ik hem in de onderdelenbak.
Maar tip voor de toekomst, hou de schroefjes bij het onderdeel wat je loshaalt en ga niet alle schroeven los in ene bakje gooien, gegarandeerd dat je ze door elkaar gaat halen…
Succes met de klus, misschien eens zoeken of er een video op YT staat van dit uurwerk oid?
Dank voor je reactie. Op YT vind ik niets. Wellicht benig geholpen met de namen van horloges die een durowe uurwerk gebruikten. Dan heb ik een nieuwe zoekterm.
Iemand?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik met al die onderdelen door elkaar het ook niet snap.
Als de automaat onderdelen keurig apart waren gehouden was de puzzel veel makkelijker .
Als je toevallig in de buurt van Amsterdam woont zou ik kunnen proberen te helpen met sorteren.
Inmiddels heb ik de datum onderdelen werkend kunnen monteren. De rest is dus van de automaat.
Ga het eens rustig uitproberen. Woon helaas een eind weg van A’dam.
Dank voor het aanbod.