Deze draag ik nog regelmatig. Zoals bij meer automaten moet hij regelmatig gelijk worden gezet.
Een TW-voorganger heb ik 10 jaar gedragen. Draag ik alleen nog als ik op vakantie ga. Af en toe een nieuw batterijtje erin. Loopt keurig op tijd. Afwijking in drie maanden is minder dan een minuut.
Ondanks mijn advies om één Heuer Monaco in Gulfjasje te kopen en te verloten, werden het 25 van deze -zelf ontworpen- jongens om uit te delen aan onze ‘goede’ relaties.
Helaas kreeg ik er zelf ook een…
Ik herinner me nog goed hoe blij mensen waren als ze er eentje in ontvangst mochten nemen!
Inmiddels daar al láng weer weg, en mijn exemplaar heb ik met mijn zwager geruild voor zijn FC Businesstimer.
Puike deal. Voor mij dan.
Op zich als relatie geschenk niet verkeerd hoor.
Zulke relatie geschenken krijg ik nooit
Ik zou me toch wel afvragen waarom de schenker zo een hekel aan mij heeft en daarna proberen om er toch nog maximaal rendement uit te halen met een marktplaats advertentie.
Het duurde inderdaad niet lang voor de eerste advertenties geplaatst werden…
Ik heb dezelfde…nou ja…met een ander serienummer dan! Mooi!
Och, ik vind 'm best aan te gluren hoor! Zelf heb ik een ding van Bosch (Power tools, 80 jarig jubileum) en die draag ik ook met plezier af en toe.
Niet verder vertellen hoor, maar heel stiekem vond ik ‘m best cool…
Weet je, waarom zou je je schamen voor zo iets, het is niet dat je moet concurreren met je buren, zoals dat ‘vroeger’ in bepaalde buren blijkbaar moest, als zij een nieuwe auto hadden, die duurder is dan de jouwe? Een leuk quartzhorloge van een plakmerk, kan net zo veel lol geven als een belachelijk dure Zwitser, misschien meer, omdat die Zwitser elke keer in de kluis moet of waarbij je voorzichtig bent voor zakkenrollerij of beschadigingen…
Ach, schamen is een groot woord…
Het stelt gewoon weinig voor qua uurwerk en afwerking.
Hij viel wel enorm op, bijna dagelijks was er wel iemand die me erop aansprak. Iets dat met mijn PO, die ik in die tijd had, zelden gebeurde.
Moet je trouwens ook maar willen, natuurlijk…
Met het gevaar TW Steel-fans voor de kop te stoten, durf ik te stellen dat iedere horlogeliefhebber die de moeite neemt zich even te verdiepen in het merk en de gebruikte uurwerkjes zijn of haar zuurverdiende centjes liever aan een ander merk besteedt in dezelfde prijsklasse.
Ik ben een groot liefhebber van een PO, maar ik heb er geen één. Als zou ik al mijn horloges verkopen, zou ik onvoldoende opbrengsten hebben om er één te kopen, vermoed ik, nee, weet ik wel zeker.
Stel dat ik daarnaast genoeg spaargeld zou hebben en de stap zou wagen… Dan heb ik één prachtig horloge, die ik dagelijks draag, waarbij ik erg bang ben, om 'm te verliezen, te beschadigen of ‘gerold’ te worden. Ik denk ik op een gegeven moment zo gefrustreerd zou raken, dat ik het horloge zou verstoppen of bij de bank in een kluisje zou doen en verder een eenvoudige Casio, Seiko of Citizen zou gaan dragen. Ben ik weer terug bij af. Nu kan ik dagelijks kiezen uit 36 horloges, die allemaal weer verschillend zijn en waarvan ik minder bang ben, dat er wat mee gebeurt. Ik heb daar heel veel plezier in en zie veel afwisseling. Er zit zelfs een hommage bij van een PO!
Het lijkt er soms idd op het forum wel op wie het duurste horloge heeft. Veel plakmerken worden afgebrand terwijl een Seiko 5je van 80 euro dan wel weer acceptabel is. Nooit begrepen. Ook iemand met een smalle(re) beurs of ander inzicht qua collectie moet zich hier prettig voelen.
Integendeel, het fijne aan dit forum is dat het er juist helemaal niet om gaat wie de duurste heeft!
Maar dat ‘plakmerken’ worden afgezeken klopt natuurlijk wel. En terecht, vind ik.
Dat Seiko 5-jes worden bejubeld klopt ook. Eveneens terecht.
Heeft niets met centjes te maken.
Ik kan hem je van harte aanbevelen!
Zo nu en dan mis ik hem nog wel eens, ik heb 'm een jaar of wat geleden verkocht om een reis naar Indonesië van te betalen.
Bang om gerold te worden ben ik nooit geweest, en moet je eigenlijk ook niet zijn want dan word je juíst beroofd.
Verliezen doe je hem niet en beschadigen hoort er nu eenmaal bij. Een Seamaster mag er best een beetje doorleefd uitzien, nietwaar?
36 horloges, dat vind ík dan weer apart! En zo is iedereen verschillend.
Ik heb hier een tijd geleden mijn TW Steel gepost, maar met de kennis van nu zou ik voor dat geld een SKX009 gekocht hebben of een SARB033. Véél maar dan ook véééél meer horloge voor je geld.
En ik loop zonder enig gevoel van angst over straat met m’n SMPc of vintage Seamaster chrono. 99% op straat weet niet eens wat het is.
We gaan wel een beetje off-topic, maar wel altijd leuk deze discussies.
Gewoon dragen wat je leuk vind en niet om op te scheppen van kijk mij eens.
Een mooie horloge is toch meer iets voor jezelf, want de meeste mensen zal het toch niet opvallen wat voor horloge je hebt of wat voor uurwerk erin zit!!!
Doe maar gek dan doe je al gewoon genoeg
Dat lijkt me ook weer teveel.
En soms wil ik dan toch iets ander, wat er niet is… Dus, flipperdeflap!