Dus dit gebeurt er in je Rolex?

Al wisten de meesten van jullie dit natuurlijk allang.

5 likes

Wat een broekies. Die 600+ euro gaat vast niet op aan uurloon.

Nee… …de helft van dat bedrag is namelijk voor de juwelier die het horloge inneemt. Enige wat-ie daarvoor hoeft te doen. Daar ga je al. En het salaris is benedenmodaal, ook voor 40-plussers. Zo was het althans bij Breitling, en ik hoorde een keer van iemand die de overstap naar Rolex had gemaakt - die ging er financieel op achteruit.

Leuk filmpje , mooi om te zien.

Ik verbaas me wel over het feit dat er geen haarnetjes en dergelijke gedragen worden.
Dit is overduidelijk geen cleanroom omgeving en een goede iso norm is zo niet haalbaar.

grade klasse 100000 had ik wel verwacht (100000 particles/m3) ter groote van 0,1um (iso 5)

in hoeverre dit nodig is in de horloge wereld weet ik niet , misschien iemand op de hoogte hiervan?
mijn machines die ik bouw voor asml zijn een stuk schoner :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Erg, ik dacht dat een uurwerkmaker bij Breitling of Rolex best een behoorlijk loon kreeg…? :frowning:
Ik veronderstel dat ze toch vrij kieskeurig zouden (moeten) zijn bij het aanwerven van hun personeel?

Werken met je handen verdient over het algemeen niet zo goed. Iedereen met een vaste hand en een training van een paar dagen, kan een uurwerk uit elkaar halen, of het nou een Seiko is of een Rolex. Om een hamburger bij de McD in elkaar te zetten, hoef je ook niet te kunnen koken.

Haarnetjes zijn niet gebruikelijk, ook in Zwitserland niet - ben bij meerdere grote merken binnen geweest. Bij AP is er bijvoorbeeld wel klimaat/drukregulering in de ateliers.

En Marc - voor goede salarissen moet je naar Zwitserland. Je komt er alleen niet zomaar (meer) tussen als buitenlander. Ook in Engeland (heb daar nog gesollciteerd) benedenmodale salarissen.

1 like

Dan ben je dus beter loodgieter dan horlogemaker? :slight_smile:

Want als we die eens laten komen…weten we ook wat te betalen :wink:

Brrrr polijsten… Ik heb het idee dat het een beetje een mysterie is, maar als je bij zo’n service aan geeft dat ze 1001% niets mogen polijsten dan doen ze dat toch ook niet? Of nieuwe wijzers of wijzerplaat…, het is gewoon allemaal taboe voor mij en een boel anderen denk ik.

Esquire. Volgens mij wordt dat blad geschreven voor Porsche rijders door mensen die zelf een Opel kadett rijden. Vol pretentieuze aannames en elitair gebral dat kant nog wal raakt. Zie het artikel: je eerste echte horloge :joy:

1 like

filmpje start bij mij niet eens op. Mooi !
:slight_smile:

Blad wordt volgens mij geschreven en gelezen door vrouwen die willen weten waar mannen mee bezig zijn en wat ze voor hun verjaardag willen. Beetje zoals die Jupiler reclames die gericht zijn op vrouwen, die op zaterdag het bier moeten inkopen.

2 likes

Ze maken ook commercials voor mannen hoor…

Mijn sub heeft voorlopig nog geen onderhoud nodig. Maar ik begin alvast te sparen voor dat dag dat het wel nodig is :wink:

Algemeen is een ruim begrip voor een timmerman netto €2000,- vind ik een acceptabel salaris. Wanneer je werkt voor een “groot” merk zoals mercedes of rolex hoef je zeker geen gouden bergen te verwachten voor de werknemers.