Dutch Forces horloges

Heeft iemand al ervaring met de Dutch Forces horloges?
Volgens mij vrij nieuw op de markt…
Lijken vrij sterke militaire horloges…vind ik mooi…en wordt veel kwaliteit beloofd. Prijzen verschillen nogal: €50 tot een slordige €220.
Worden ook gewoon verkocht bij de V&D!
Wie heeft wat meer raad voor mij en kan mij het een en ander vertellen…?

Reacties zijn welkom. Zie http://www.dutchforces.com/product_categories/3

Weer zo’n merk dat een militaire connectie claimt zonder dat er enige is ? :frowning:

Waarschijnlijk wel, als ze bij de v&d te koop zijn…

Voor 119 euro heb je er een in een soort pelican case, als dat een echte pelican is is het horloge echt niets waard…

Zullen technisch prima klokjes zijn (Japanse quarts uurwerkjes) net als bij de Kijkshop, maar het heeft met het leger geen ruk te maken.

Kan me ook niet herinneren dat er bij de Nederlandse Krijgsmacht (de Luchtmacht iig, ik ben KVV’er geweest) ooit issue horloges waren.

Ik heb enige tijd gelden met een stelletje ‘Groene baret jongens’ gesproken en naar hun horloges gevraagd. Ze dragen gewoon wat ze zelf willen en krijgen geen horloge van de Koningin :wink:

hcptdg Schreef:

Ik heb enige tijd gelden met een stelletje ‘Groene
baret jongens’ gesproken en naar hun horloges
gevraagd. Ze dragen gewoon wat ze zelf willen en
krijgen geen horloge van de Koningin :wink:

Klopt en ze dragen bijna allemaal een G-Shock of Suunto.

dreski Schreef:

Klopt en ze dragen bijna allemaal een G-Shock of
Suunto.

Ja klopt ik zie meestal de wat uitgebreidere G-Shocks…

Ik had stiekem gehoopt op iemand die al zoiets in het bezit had…Ik zal ze bij de V en D wel eens bekijken en kijken wat ik er van vindt…zal mij benieuwen!

Succes, het zal best degelijk gerei zijn.

Hetzelfde als die ISAF-klok. Heb nog geen militair met zo’n ding gezien.

dreski Schreef:

Klopt en ze dragen bijna allemaal een G-Shock of
Suunto.

Bij het korps mariniers zag ik toen idd veel Suunto’s. Vooral de Vector en Observer.

Ik dacht dat het een onderdeel van Prisma was, maar dat weet ik niet zeker. Zie wel dat het van dezelfde leverancier is.

Stukje uit het persbericht:

Dutch Forces is geïnspireerd op de Marine, Landmacht en Luchtmacht en ontwikkeld door Oger onder auspiciën van het Ministerie van Defensie.

Strijdkrachten en mode
Luitenant-Generaal F.H. Meulman, Plaatsvervangend Commandant der Strijdkrachten, was heel duidelijk over de steun van het Ministerie van Defensie voor Dutch Forces. “Het is mooi om te zien hoe mode en de strijdkrachten bij elkaar passen. Dutch Forces weerspiegelt de trots en de rijke geschiedenis van onze krijgsmacht en plaatst ons waar we zichtbaar willen zijn; midden in de samenleving. Wij willen jonge mensen op een eigentijdse manier aanspreken en dat gebeurt met dit merk.”

cmejewellery Schreef:

Dutch Forces is geïnspireerd op de Marine,
Landmacht en Luchtmacht en ontwikkeld door Oger
onder auspiciën van het Ministerie van Defensie.

Onze strijdkrachten in deze tijd van bezuinigingen, stop ze een gijpstuiver toe en mag je mag hen als merk gebruiken (td)

Zelden zoveel schaamteloze bla bla bla in een persbericht gelezen.

haakie Schreef:

Hetzelfde als die ISAF-klok. Heb nog geen militair
met zo’n ding gezien.
http://www.veteranenshop.nl/s_142.jpg

Zag deze op een oranje band op de afgelopen Rikkektik.