Hoi, even voorstellen:
Mijn naam is Mike, en heb een voorkeur voor het klassiek ogende duikhorloge. Ik zoek lang naar het perfecte horloge, en draag dat dan fulltime.
Tot nu toe had ik:
Seiko kinetic duiker , tot 200m. Deze viel zwaar tegen omdat na verloop van tijd de accu niet meer goed oplaadde… dus nooit meer.
Tweede horloge was een Marathon SAR automatic met stalen band. Fantastisch horloge, zeer robust (alles mee gedaan, boren, hameren, whatever, horloge kon alles hebben) ook het uurwerk, nooit probleem mee gehad, liep een minuut achter in een maand. Totdat het uurwerk toe was aan een beurt, toen ging die de kast in. Wel twee nadelen. De bezel is vrij hoog, en de zwarte verf op de bezel is niet bepaald krasvast, maw, ziet er en na een paar jaar niet meer uit.
Volgende en huidige horloge is de OrientStar Diver automatic 300m. Relatief zeer duur horloge voor dit merk, gekocht via seiya in japan. Dit horloge is twee keer teruggestuurd, best lastig omdat je telkens moet bewijzen dat je de invoer en andere belastingen al betaald hebt. De eerste keer (direct na ontvangst) vanwege dat het horloge te snel liep , en de tweede keer (na een half jaar) omdat hij plots snel voor ging lopen…ik vermoed dat ik wat grof werk heb gedaan waar het horloge niet tegen kon… hoewel ik veel goed had gelezen over het uurwerk, deed mijn ervaring anders geloven… hoedanook, inmiddels doet het horloge het prima de afgelopen jaren, maar doe ik em af als ik grof werk ga doen waar het horloge misschien niet tegen kan… maar voor mij iig geen automaat meer. Het beste aan dit horloge zijn de looks (voor mij dan, ik vindt em prachtig, goed geproportioneerd) en de BEZEL: ik draag het ding nu 4 jaar en nog geen krasje op de bezel. Volgens mij is het een stalen bezel met een bijzondere bewerking, maar ivm de SAR ziet deze er nog uit als nieuw, terwijl ik regelmatig met het horloge een deurpost oid raak…
Maar dus nu op zoek naar een klassiek ogende duiker met quartz uurwerk.
Kandidaten waren de Sinn UX, maar die blijkt voor het wisselen van een batterij eerst 3 maanden naar de fabriek te moeten voor een beurt en oliewissel. Dat is niet handig, kost 200€ en duurt veel te lang. Andere kandidaat was d Breitling Colt, maar die vindt ik teveel bling. Wel superaccuraat.
Een echte nieuwe kandidaat heb ik nog niet gevonden, eigenlijk hoop dat Seiko een proffessional duiker in klassieke vorm met HAQ gaat uitbrengen… de tuna vindt ik niet mooi, en de GS is te saai en te duur (5k€).
Maar ik heb wel een aardig alternatief gevonden die ik wel zou willen proberen: de scurfa diver one, bijvoorkeur de silicon in 42mm. weet iemand er nog een te koop? De nieuwenbatch scurfa quartz komt pas in mei…
Hm best lang verhaal hierboven. Tot mails/pm’s.
Groet, Mike