DutchMike, nieuw hier, actief vanwege zoektocht naar Scurfa quartz

Hoi, even voorstellen:
Mijn naam is Mike, en heb een voorkeur voor het klassiek ogende duikhorloge. Ik zoek lang naar het perfecte horloge, en draag dat dan fulltime.
Tot nu toe had ik:
Seiko kinetic duiker , tot 200m. Deze viel zwaar tegen omdat na verloop van tijd de accu niet meer goed oplaadde… dus nooit meer.
Tweede horloge was een Marathon SAR automatic met stalen band. Fantastisch horloge, zeer robust (alles mee gedaan, boren, hameren, whatever, horloge kon alles hebben) ook het uurwerk, nooit probleem mee gehad, liep een minuut achter in een maand. Totdat het uurwerk toe was aan een beurt, toen ging die de kast in. Wel twee nadelen. De bezel is vrij hoog, en de zwarte verf op de bezel is niet bepaald krasvast, maw, ziet er en na een paar jaar niet meer uit.
Volgende en huidige horloge is de OrientStar Diver automatic 300m. Relatief zeer duur horloge voor dit merk, gekocht via seiya in japan. Dit horloge is twee keer teruggestuurd, best lastig omdat je telkens moet bewijzen dat je de invoer en andere belastingen al betaald hebt. De eerste keer (direct na ontvangst) vanwege dat het horloge te snel liep , en de tweede keer (na een half jaar) omdat hij plots snel voor ging lopen…ik vermoed dat ik wat grof werk heb gedaan waar het horloge niet tegen kon… hoewel ik veel goed had gelezen over het uurwerk, deed mijn ervaring anders geloven… hoedanook, inmiddels doet het horloge het prima de afgelopen jaren, maar doe ik em af als ik grof werk ga doen waar het horloge misschien niet tegen kan… maar voor mij iig geen automaat meer. Het beste aan dit horloge zijn de looks (voor mij dan, ik vindt em prachtig, goed geproportioneerd) en de BEZEL: ik draag het ding nu 4 jaar en nog geen krasje op de bezel. Volgens mij is het een stalen bezel met een bijzondere bewerking, maar ivm de SAR ziet deze er nog uit als nieuw, terwijl ik regelmatig met het horloge een deurpost oid raak…
Maar dus nu op zoek naar een klassiek ogende duiker met quartz uurwerk.
Kandidaten waren de Sinn UX, maar die blijkt voor het wisselen van een batterij eerst 3 maanden naar de fabriek te moeten voor een beurt en oliewissel. Dat is niet handig, kost 200€ en duurt veel te lang. Andere kandidaat was d Breitling Colt, maar die vindt ik teveel bling. Wel superaccuraat.
Een echte nieuwe kandidaat heb ik nog niet gevonden, eigenlijk hoop dat Seiko een proffessional duiker in klassieke vorm met HAQ gaat uitbrengen… de tuna vindt ik niet mooi, en de GS is te saai en te duur (5k€).
Maar ik heb wel een aardig alternatief gevonden die ik wel zou willen proberen: de scurfa diver one, bijvoorkeur de silicon in 42mm. weet iemand er nog een te koop? De nieuwenbatch scurfa quartz komt pas in mei…

Hm best lang verhaal hierboven. Tot mails/pm’s.
Groet, Mike

8 likes

Inderdaad ploegen om door die lap tekst heen te komen :sweat:
Aan die scurfa kan ik je niet helpen maar van harte welkom :+1:

Welkom Mike en veel plezier op dit forum gewenst! :+1:

Ik kan je overigens wel aan een Diver One helpen, PM gestuurd.

Welkom!

Leuk verhaal (inderdaad even ploegen) , is de spatie stuk op het toetsenbord :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Welkom Mike! Kan natuurlijk wel gaan googelen maar het is misschien handiger als je een paar foto’s plaatst. Ben wel benieuwd naar die OrientStar Diver! :relaxed:

Mijn beste,

Mike, van harte welkom binnen de gelederen van dit energieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Op verzoek...

6 likes

Leuke intro. Wat betreft duikers kan ik je niet helpen, maar er zijn genoeg HF ers welke dit wel kunnen.
Gebruik de zoekfunctie en je komt genoeg tegen.
Heel veel plezier hier!
Gr.Wander

De Scurfa is goed betaalbaar. Koop een nieuwe zou ik zeggen.

Veel plezier hier

Dat zijn 2 mooie klokjes! De Orient lijkt wel heel sterk op een orient saturation diver, of zijn die twee hetzelfde?

1 like

De Orient wordt idd ook de saturation diver genoemd.

Welkom Mike!

Welkom, Mike. Stoere mannen, stoere horloges.
Succes met je zoektocht.

Welkom :grinning:

Welkom :thumbsup:

Aan je getoonde horloges te zien ben je best bereid om wat geld neer te leggen. Ik zou mooi kijken naar een Sinn of Damasko. Beide niet af te beulen. En bovendien die paar maanden service eens in de 7 jaar bij de Sinn UX is de moeite niet toch?

Scurfa is best leuk maar niet meer dan dat. Het kost niet veel en is ook niet heel veel.

En gewoon de Marathon een servicebeurt geven is toch ook een prima optie?

1 like

Yup Damasko kan ik zeer zeker aanraden :thumbsup: Hier mijn DA46…Om je alvast enthousiast te maken :wink:

2 likes

dank voor de reacties, waardeer ik zeer.
Mijn Marathon is super, maar laat ik in de kast.
Mijn volgende watch zal een quartz moeten zijn. Solide en nauwkeuriger dan een automaat.
Damasko maakt alleen automaten…
De Sinn UX zou prima voldoen, maar de beurt is voor mij reden om verder te kijken… althans voorlopig

Welkom op dit forum. Veel succes met je zoektocht naar je ultieme duiker. Heb zelf goede ervaringen met de krasvastheid van een zwart horloge zoals een Breitling blacksteel. Zeker een rubberen band is een aanrader gezien je er alles mee wilt kunnen doen. Aan de andere kant maakt Victorinox ook een zeer degelijke duiker in de INOX serie. Hun nieuwste variant wordt van Carbon naast de reeds bestaande verzie van staal en titanium.

Zojuist een Scurfa diver one, 40mm, bij Thapapper opgehaald (gezellig en weer wat bijgeleerd!)
Nieuw plaatje:
Uploaden…

1 like