Duur grapje, H. Moser & Cie Alp watch

Grappig, al je vrienden in de maling nemen door ze te laten denken dat je een Apple Watch draagt.
Blijkt het om de nieuwe H. Moser & Cie Alp watch van $ 30.800,- te gaan. Lachen toch! Zou ik hem nog voor 1 april in huis kunnen hebben? :thinking:

Geinig ding, dat wel!

7 likes

Zeker duur voor een grapje, maar qua techniek/technologie vind ik 'm wel heel vet!

In z’n conceptvorm vond ik hem wel vetter, nog steeds een knipoog naar Apple maar zonder dat laad-icoontje dus niet iets minder dik er op:

het toffe aan deze is dat 'ie ook iets eigens heeft: helemaal geen wijzers, maar alleen een minute repeater functie om de tijd te luiden. (en dan wel een dikke tourbillon erin zetten… overkill en underkill, I like it)

Overigens: de dial is met ‘vantablack’ geschilderd, momenteel de zwartste kleur die je als verf kan gebruiken. Alle (of 9999.zoveel%) licht wordt geabsorbeerd. Ik heb het ooit in een museum gezien en is echt unreal, je ogen kunnen er niet op scherpstellen en het is alsof je de diepte in kijkt. Bijzonder als wijzerplaat lijkt me!

2 likes

Vantablack is wel heel cool inderdaad! Ik vraag me af hoe het er in het echt uit ziet. Die zwarte kleur is waarschijnlijk op een beeldscherm niet over te brengen t.o.v. in het echt.

Zie trouwens dat H. Moser meer horloges met een vantablack dial heeft uitgebracht.

4 likes

Musou black is de zwarte verf die er te krijgen is.

Wat je in museum hebt gezien is waarschijnlijk weer net iets anders, vergelijkbaar met Singularity black. Dat is een vlak wat bestaan uit kleine staafjes waar licht niet meer uit weerkaatst. Dat is nog zwarten dan Musou Black.

Music black en Vantablack zijn beiden een paar tientjes. Qua kosten niet bijzonder, effect zeker wel.

6 likes

Dank voor de tip! Ik mod mn seiko’s en lijkt me wel heel tof om ook zo’n dial te hebben… Als het maar een paar tientjes kost is het wel een tof idee.

2 likes

Ik vrees dat dit niet het geval is😬

Ik vraag me af wat er gebeurt als je een donkere Grand Seiko plaat pakt (waarvan de wijzers en indices speciaal geslepen zijn om te contrasteren met donker), de hardware verwijdert, de plaat onder drie a vier lagen van dat zwart spuit en vervolgens alles terugmonteert.

Hmmm. @HanDavinci, al eens een GS gemod? Naar een soort van Onyx 2.0 concept?

20 ballen ex verschepen. Valt reuze mee toch?

3 likes

Neem je morgen die van jou mee? Dan proberen we het even!

3 likes