Duur horloge nu kopen of!

Hallo allemaal.
Stel je wilt een duur horloge kopen (rond de 4 a 5000 euro ) is het dan om beter te wachten als het 2016 is of maakt dat in eventueel verkoop niets uit?
Dit omdat er altijd een jaartal gevraagd word bij eventueel verkoop.
Groetjes en bedankt voor jullie mening. :smiley:

1 like

Hoe langer je wacht hoe duurder je dure horloge wordtā€¦:laughing:
Mits je hem nieuw gaat aanschaffen.

1 like

Over het algemeen worden dure horloges steeds duurder. Alleen in ineenstorting van de markt zou dit tegenhouden, maar om daar nu op te wachtenā€¦

Niet wachten en dit jaar nog kopen. Horloges worden elkaar duurder. Althans dat is de verwachting

De nieuwprijs van het horloge dat ik aangeschaft heb was vorig jaar ā‚¬2900 en dit jaar al ā‚¬3150

Volgens mij bedoelt @Farfal wachten tot januari 2016 ipv december 2015ā€¦
Ik durf het niet te zeggen hoe het zit in de markt, maar ik denk dat het eigenlijk weinig uit maakt als je bij eventuele verkoop zegt december 2015 ipv alleen 2015ā€¦ Maar het is natuurlijk wel dat 2016 al meteen wat nieuwer klinkt dan.
Als er niks veranderd in de aanschafprijs en je kan wachten zou ik dan eventueel toch wachten tot januari 2016, klinkt namelijk altijd weer wat beterā€¦

1 like

Inderdaad NickW bedankt voor de bijval :smiley:

Als je een horloge koopt om snel weer te verkopen maakt het niet uitā€¦ kun je er de maand bij vermelden en maak je sowieso verlies want jong gebruikt uit de stickers heeft de meeste afschrijving.

Oh, en als je een horloge gaat kopen met de verwachting snel weer te verkopen kun je beter wat anders kopen.

1 like

Heb het idee dat dit bij autoā€™s meer telt dan bij horloges. Vorig jaar kocht ik een horloge in januari en de nieuwprijs ging per 1 februari ineens omhoog, ik had geluk dus.

Alleen bij verkoop in de eerste paar jaar na aanschaf zal dit tellen. Als ik nu een Submariner van 2006 of 2007 koop maakt het niets meer uit. Dan is de staat belangrijk.

1 like

Het maakt niet zo veel uit.
Duur kopen is altijd gunstig.
Je kunt eindeloos blijven door flipperen
tegen een verliesmarge waar andere mensen
een matige collectie van onderhouden.
Ondertussen heb je wel top aan de pols.
Nadeel is dat je er een beetje voorzichtig mee moet zijn.
Tegen de tijd voor de eerste service, flipperen. :wink:

Grt.

Dat moet dan wel aan een ā€œslapendeā€ koper zijn.
Iemand die een beetje op de hoogte is neemt dit mee in de onderhandeling.

Ja, dat is waar.
Maar voor een periode van 1 a 2 jaar kan je ermee weg komen.

Mmm, wat mij betreft is dat ook weer waar, maar dan toch in het ā€œmindereā€ segment.
Gaat het echt om serieuze bedragen in het high end segment dan zou dit bij mij - als koper - toch weer een rol spelen, als er binnen een of twee jaar een dure service aan zit te komen.

Zeker, dat zwaard van Damocles, de service, hangt boven iedere high end.
Maar daar steken er heel wat de kop voor in het zand. :wink:

1 like

Niets mis mee als je het incalculeert, maar anders idd de kop en het zand. :smile:

1 like

Maar als je een horloge kunt betalen van deze prijsklasse. :wink:
Dan is een servicebeurt maar een bijzaak.(kun je er ook weer jaren mee tegen aan)
Ik bedoel daarvoor doe je het horloge niet de deur uit?