Haha alles is subjectief! Dat maakt het leven juist zo mooi. Ik ken mensen die multipla’s nog steeds mooie auto’s vinden.
Heb 't idee dat microbrands zoals Helm het ‘nieuwe’ Seiko zijn, als 't om waar voor je geld gaat in t sub-500 segment.
Hoewel ze nog steeds veel leuke modellen van pre-2020 voor degelijke prijzen hebben, als je een beetje rondkijkt. Zie op Chrono24 vooral veel Italiaanse dealers de laagste prijs aanbieden. Heb zelf een SRPB99J1 ‘PADI Samurai’ aangeschaft. De ‘King’ varianten van zowel Turtle als Samurai kunnen ook erg geinig zijn, mocht je voorkeur naar ceramisch en safier uitgaan.
Welkom terug en weet je, eens verslaafd, blijft verslaafd. De jeuk komt toch uiteindelijk weer terug.
Uitstekend, dank u!
Juist!
Seiko is natuurlijk best o.k… Maar wat jij wil is een Squale. Dat is tegenwoordig de go-to duiker en begint inmiddels echt een forumlieveling te worden!
Draagt superfijn (een echte ‘wristhugger’), uitstekende kwaliteit, mooie heritage en lekkere retro modellen. En voor een nette prijs te koop bij huisleverancier Q-watches!
Waarom oprekken als al voor 300 a 400 euro een hele goede kwaliteitsduiker van Seiko hebt?!
Welkom terug
Was 10 jaar geleden de SKX007 of -009 niet the way to go? Nou, dat is nog steeds zo, dus dat gewoon kopen.
Mand
En als je niks kunt vinden, dan kun je er altijd nog 1 (laten) samenstellen:
https://www.horlogeforum.nl/search?context=category&context_id=8&q=seiko%20mod&skip_context=false
Ik zie er genoeg van 4 a 500 staan. Fanatici/liefhebbers roepen natuurlijk altijd dat het budget moet worden opgerekt
Twee keer mijn budget!!
Squale 1521’s komen in het blauwe deel nog wel eens voor bij voor om en nabij de 500 euro
inderdaad even in de gaten houden. Wie weet. Ik heb zeker tien Seiko duikers gehad en heb er nu nog twee. Heel blij mee. Maar een 1521 heeft toch mijn voorkeur.
Dit is mijn favourite, ik had hem vorige jaar verkocht maar daar kreeg ik snel spijt van. Gelukkig kwam ik deze week deze tegen! Dus mijn advies al is het wat subjectief is deze
Terug
Of Seiko nog steeds toonaangevend is? Volgens mij heeft Citizen ook geweldig mooie duikhorloges. Heb je de Citizen NY0100-50ME Promaster Super Titanium al gezien? Automaat en onder de 500.
Een duikhorloge is vaak een aardige bonk staal aan de.pols, maar deze titanium uitvoering is verrassend licht en volgens de folder harder en krasbestendiger dan staal.
Ook de groene versie is verschrikkelijk mooi.
Ik denk dat als je gaat passen, je verkocht bent.
Of de BN0201-88L. Is een eco-drive (zoals de Seiko solar) en en titanium. Nog iets goedkoper dan de supertitanium. De eco-drive is een probleemloos uurwerk, onderhoudsvrij en een heeeeele lange gangreserve
Leuk… Lekker aparte fraaie kleur.
Wat is nu de AGS lijn??
Ziet er fraai uit!
De voorganger van de Kinetic-lijn
Inderdaad wat anders maar het is wel mooie serie, die Alpinisten.