Duurste (Grand) Seiko ooit?

Dat is een voor mij opvallende omschrijving. Je kan het horloge kopen, als je er die hoeveel geld voor over hebt. Een zeer objectieve maatstaf IMHO.

1 like

Volgens mij is een horloge sowieso 90% emotie (dus subjectief) en 10% rationaliteit, maar dat terzijde. :wink:

@GMTplus1, waarvan akte. :+1:

1 like

Dat, voor mij is de duurste Seiko er eentje die ik niet zou gebruiken als ik hem gekocht zou hebben…

Ruim duurder zelfs, de Seiko Credor Fugaku Tourbillon. (400.000 dollar/375.000 pond ofzo)

Wel een wat opzichtig apparaat.

1 like

De diamanten zullen de prijs wel voor een groot deel bepalen. Puur technisch bekeken is de SBGD201 identiek en als je het zo bekijkt een koopje. Ongeveer 50k.

1 like

Deze GS ziet er bijzonder fraai uit, ben zelf niet zo’n fan van diamanten naar vindt hoe ze het hier gebruikt hebben in ieder geval 10x beter dan die diamanten stipjes bij Rolex bijv

2 likes

Hij staat voor $ 185.000 op de site van GS. Vandaar de rare prijs.

1 like

Seiko werkt aan zijn imago. Seiko wil hogerop. Er is nog een hoop werk, maar de Japanners hebben geduld. De kwaliteit is er reeds.

1 like

Als we naar de resultaten van de Neuchâtel chronometer contest in 1967 & de Genève contest in 1968 kijken, kunnen we best concluderen dat de kwaliteit er al reeds langere tijd is :wink:

2 likes

Dat zou eigenlijk moeten volstaan…

2 likes

In dat geval ben ik het duurst. :rofl:

2 likes

Staat geen Rolex op he :joy:

GS?

Mij kan de broek er niet van bollen :face_with_hand_over_mouth:

Wow, vanuit een kunstzinnig en technisch perspectief een best bijzonder apparaat, even los van of je 'm mooi vindt of niet. Al die saffieren op de bezel maakt 'm over-the-top, da’s jammer. Maar goed, smaak kwestie. :wink:

Daarom heb ik ‘m ook niet genomen. Principe kwestie…! :muscle:

1 like

Zit toch vast wat handwerk in…

Mooi? Ik vind dat er mooiere zijn. Bijzonder? Abslouut.

los van de verwijzigingen in de backplate. Mount Fuji in relief, sterrenhemel, etc. symboliek. Zelfs hier zit een filosofie achter.

Dit geeft een iets beter beeld.

Het formaat is dan wel fors… 43mm en 13,6mm dik.

2 likes

Ik heb het geld er niet voor en zou dit horloge ook niet kopen als ik het geld wel zou hebben. Ik heb gewoon een andere smaak.
De prijs/kwaliteit verhouding: als je kijkt naar hoeveel vakmanschap er in zit, is het tov een Paul Newman een koopje :wink: