Duurste (Grand) Seiko ooit?

Op Chrono24 staat een Grand Seiko horloge (modelnummer SBGD205) te koop voor het opzienbarende bedrag van €178.962,- (zegge; honderdachtenzeventigduizendnegenhonderdentweeenzestig euro, scrabbele iemand? 3x woordwaarde!). Ja, u leest het goed, een Seiko van richting de twee ton euro. Volgens mij is dit wel de duurste Seiko die ik ooit voorbij heb zien komen in de inmiddels ruim 30 jaren dat ik het merk volg, draag en liefheb.

Ja toegegeven, het is een springdrive, ja het is een Grand Seiko, ja er zitten diamanten in (aanname, maar gezien de prijs en glimmertjes op en rond de wijzerplaat gok ik van wel), ja de case is van platina en ja het is een absoluut uniek en zelfs nieuw klokje. Maar mijn hemel, €178.962,- voor een GS?! En dat bedrag ook, €178.962,-… waarom niet €180.000, of is dat mijn OCD en dwangneurose naar mooie ronde getallen die hier spreekt? :joy:

Enniewees, kent iemand op Seiko vlak een klokje dat duurder was dan deze? Ik heb 'm nog niet kunnen vinden namelijk.

Edit: schijnt een limited edition te zijn, blijken er maar 10 van te zijn gemaakt. Dus heb je nog een tonnetje of 2 over voor een belegging, sla je slag.

4 likes

De prijs zal ongetwijfeld vastgesteld zijn in Japanse yens of dollars en dit zal de prijs in euro’s zijn volgens de huidige wisselkoers. Verder ziet het er fraai uit en als ik de GS bezitters op het forum mag geloven zal een horloge van platina met diamanten en edelstenen icm het vakmanschap en afwerkingsniveau van GS deze hoge prijs “rechtvaardigen”.

Dank voor het delen👍

3 likes

Ik zou voor een Seiko niet meer dan 2k uitgeven en al helemaal geen 178k. Nog niet in 178.000 jaar.

1 like

Mijn …

… vraagt zich af waarom plus veertig euro verzendkosten en niet gewoon gratis ofzo?!
Iets als, die honderdachtenzeventigduizendnegenhonderdentweeenzestig euro is inclusief verzenden. Leuk! :see_no_evil::sunglasses:

5 likes

:rofl: ja, ook dat nog eens inderdaad!

1 like

Ik denk dat als je een berichtje stuurt dat je € 180.000 biedt, hij je de verzendkosten kado doet :slight_smile:

Hoe bizar wij dit ook vinden, er zijn superrijken die hun geld kwijt moeten. Dus snap wel dat GS hier in voorziet. (iemand moet het doen)

2 likes

Grand Seiko is natuurlijk wel iets anders dan Seiko, ook al ligt hun oorsprong in beide gevallen bij de grondlegger van het oeroude Seikosha, Kintaro Hattori San. Ik denk dat de diamanten alleen al de prijs enigszins rechtvaardigen. Dus dit is een tikkeltje te kort door de bocht. :wink:

6 likes

Prijs zal in yen zijn, en door Chrono24 omgerekend.:no_mouth:

3 likes

Dat zou inderdaad dat rare bedrag verklaren ja. Even vergeten dat Chrono24 dat al automatisch netjes voor je doet. Dank voor de verklaring, ik kan weer slapen vannacht. :+1: :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Duurste of de meest kostbare Grand Seiko? Ik vind dat nogal een verschil.

3 likes

Vind het voor zo’n diamanten geval nog redelijk discreet, ken ergere gevallen.

1 like

Ik ben geen diamant liefhebber, maar dit is de eerste keer dat een toepassing zie, diamanten als indices. die ik best fraai vind.

Het is stijlvol gedaan. Niet gedacht dat ik dat ooit zou zeggen over een horloge met diamanten, maar soms moet je vooroordelen iets aanpassen :wink:

2 likes

Tja. Het “duurste” is een absoluut gegeven. Object Y kost X. Meest “kostbare” is een relatief gegeven. De emotionele waarde kan iets kostbaar maken voor jou persoonlijk, maar in geld is dat dan weer niet uit te drukken. Ik heb het over de duurste, zoals de topic titel aangeeft. Wat dit klokje duur maakt zal ongetwijfeld de diamanten zijn. Wild educated guess, zoals de Fransen zeggen. Splitting hairs, zeggen ze ook wel eens. :wink:

Wat is het verschil bij een nieuw horloge? :thinking:

1 like

Vergelijk met iets wat de meeste mannen hier vast herkennen, je kinderen zijn het kostbaarst maar je vrouw is het duurst :rofl: :joy:

12 likes

Zoiets laat je toch ook niet opsturen voor dit geld :face_with_raised_eyebrow:

Als ik zie hoe de DHL bezorger mijn doospakketten door de brievenbus duwt

2 likes

Staat ook bij dat je persoonlijke aankoopadviseur je gaat helpen bij de aanschaf van dit horloge. Die verzendkosten zijn fictief gok ik zomaar. Zoiets wordt met een waardetransport verzekerd verzonden, mocht je daarvoor kiezen. Ik schat alleen in dat mensen dit eerst willen zien voordat ze zoveel geld uitgeven en het dan persoonlijk meenemen. Naar ook dat is een gokje hoor. :wink:

Let’s talk bullshit. Cheers!

4 likes

Ik koop niet graag iets duurs, wel iets wat kostbaar is… Duur is een waarde oordeel, kostbaar is meer gevoel wat je erbij hebt. Voor mij als niet-roker zijn een pakje cigaretten van meer dan een euro duur, maar niet kostbaar, voor een nicotine verslaafde is 50 euro nog niet te duur.

2 likes

Wat probeer je nou te zeggen eigenlijk?

1 like