Duurste horloge dat je ooit in handen hebt gehad?

Gisteravond heb ik op een etentje de Jaeger Lecoultre Master Compressor Geographic van een vriend van mij in handen gehad om te bewonderen. Deze kost zo ongeveer € 20.000! Het is er ééntje uit zijn mooie collectie (die ik bij hem thuis nog eens ga bewonderen). Hij is nu op zoek naar een Oris.

Het is het duurste horloge dat ik ooit in handen heb gehad.
Wat is de duurste die jullie IRL hebben mogen betasten?

3 likes

Het duurste horloge dat ik ooit in mijn handen heb gehad is deze Rolex Sub 16800 ‘matt dial’ uit 1984:

1 like

Voor mij is dat dit setje:

Bron: uit respect voor m’n horlogevriend maak ik de bron niet bekend, ik weet dat hij dit liever niet heeft.

Dat komt toch zeker uit dit rijtje, dat we ooit op eenzelfde moment mochten ‘bevoelen’. 5 generaties Rolex Submariner. Vraag me niet naar prijzen, maar hoog :slight_smile:

Uit de collectie van wie anders dan Philippe Stahl, Steiner Maastricht.


foto: Steiner, Maastricht

hcptdg Schreef:

Dat komt toch zeker uit dit rijtje, dat we ooit op
eenzelfde moment mochten ‘bevoelen’. 5 generaties
Rolex Submariner. Vraag me niet naar prijzen, maar
hoog :slight_smile:

Uit de collectie van wie anders dan Philippe
Stahl, Steiner Maastricht.

http://pic20.picturetrail.com/VOL1283/4386397/1874
6005/341787524.jpg
foto: Steiner, Maastricht

Dat was inderdaad wat… de evolutie van de submariner uiteengezet door Philipp ondersteund met de klokken erbij (tu)
In combo met drank, veel drank! Top avond!

Overigens is deze foto van de avond dat wij elkaar voor het eerst leerden kennen. Klinkt gay, is het niet!

Overigens ook niet misselijk:

ooit bij m’n uurwerkmaker 18 k gouden een ulysse nardin chrono . Bleek een limited op 50 stuks en die droeg nr 36. kostprijs volgens hem rond de 40K ongelofelijk prachtige klok , ben er nog van onder de indruk helaas heb ik er geen wristshot van gemaakt. Ik verwijt het me nog!

Mijn beste,

Het duurste horloge dat ik in levende lijve om mijn pols heb mogen aanschouwen is een ‘Rolex Daytona’ geweest.
Overigens kan ik de juiste afbeelding niet vinden maar het lijkt als twee druppels water op onderstaande foto.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

deze glashutte … ik meen 82K

Een 18 karaats gouden Christiaan van der klaaw Ariadne om mijn pols en in me andere hand een stalen Ariadne, bij elkaar al snel 23.000 euro, en toen gaf ik ze weer terug en deet ik mijn Malvern automatic weer om, en die is veel leuker want die kon ik wel meenemen naar huis!

1 like

Wel veel dure klokken gezien, maar het duurste wat ik zelf ooit in handen heb gehad is mijn Omega Seamaster. (1460 euro)

Breitling Chronomat.

Wil ik zeker nog eens hebben!
Ze zijn fantastisch. (Ik heb het niet over de evolution)

Een gouden Paul Picot van 25000 euro toen ik bij de importeur bezig was om een Fortis uit te zoeken.

De duurste die ik ooit in handen/om de pols heb gehad zijn de Portugieser 500107 (denk zo’n kleine 8800 euro) en een gouden Maurice Lacroix met diverse complicaties (prijs weet ik niet, het horloge was van de juwelier zelf).

Voelde wel lekker, om eens zoveel geld om de pols te hebben.

Een IWC minute repeater van een € 63900. (was de goedkoopste minute repeater die ze in huis hadden::o)

Genesis

genesis Schreef:

Een IWC minute repeater van een € 63900. (was de
goedkoopste minute repeater die ze in huis
hadden::o)

Genesis

Kan niets wezen, instap modelletje;) (niet te geloven, wat een geld)

Niet te bevatten eigenlijk hoe rijk iemand wel niet moet zijn om ‘zomaar even’ zo’n bedrag aan een horloge uit te kunnen geven.

Zonder twijfel deze:

Het was tijdens een bezoek aan de werkplaats van Philippe Dufour.
Hij vertelde dat dit een uurwerk was (zakhorloge / minute repeater) dat hij had gemaakt in opdracht van Audemars Piguet - vandaar dat er AP op staat en geen Philippe Dufour.
Het zakhorloge is in het bezit van een Japanse verzamelaar en was bij hem op bezoek voor een onderhouds beurtje - je kent 't wel: olie doorsmeren enzo…

Kosten: meer dan 1 miljoen dollar… Hij gaf 't rustig rond, maar vertelde er wel bij “dat we er een beetje voorzichtig mee moesten zijn”.

okay - fair enough…

Deze stond ook wel ergens in de top-5:
Hoewel niet mijn smaak wel een kostbaar kleinood.

En van deze kreeg ik ook wel een beetje de zenuwen: mocht ik alleen aankomen met mooie witte handschoentjes aan. Dit is een zakhorloge gemaakt door de echte Pierre Jaquet-Droz… een paar honderd jaar geleden!!

Vandaag “no worries” mijn Seiko 5’je van een paar tientjes aan de pols :smiley:

2 likes

Duurste weet ik niet.
Wel het voor mij meest waardevolle,nl het horloge wat mijn vader nog bij leven aan zijn zoon wilde geven.
Ik draag het nooit maar als ik moest kiezen wat als enigste horloge mag blijven dan is het dat horloge

6 likes

Voor mij… dat moet een Hublot Big Bang zijn geweest. Ik weet niet precies het type. Foto geleend van de Hublot site.

Michel

Dat moet een Portuguese Regulateur zijn geweest. Geen idee hoeveel het kreng kost, maar het is vast het duurste horloge dat ik ooit in handen had. En ik vond 't niet eens mooi! :smiley: