Duurste horloge dat je ooit in handen hebt gehad?

Deze schoonheid is de duurste die ik heb en ook in handen gehad heb. Los van het feit dat hij onbetaalbaar is vanwege de emotionele waarde. :slight_smile:

11 likes
4 likes

Lebeau Courally

1 like

Ik kom niet verder dan de vintage 18K gouden Patek Philippe perpetual calendar moon phase van een zwager. Geen idee van de exacte waarde behalve “boven mijn budget” :wink:

Deze is ruim een ton, maar ja blijkbaar nog beschilderd door V. van Gogh zelf :innocent:

2 likes

Deze beauty

5 likes

Afgelopen maandag na het kopen van mijn nieuwe Swatch Chrono deze Rado even om de pols gehad.
Hoogstwaarschijnlijk het duurste horloge dat ik ooit om de pols zal hebben.

4 likes

Rolex Paul Newman Daytona 1968…van een ex collega, ze schijnen er een moord voor te doen voor de klok.
Volgens zijn zeggen in de gulden periode gekocht voor 6600 gulden nu vele tien duizenden euro’s zo niet heel veel meer waard. 3 of 4 ervan in Europa.

1 like

Is rustig meer dan een ton waard :wink:

1 like

Greubel Forsey Quadruple Tourbillon een keer omgehad tijdens een persoonlijk gesprek met Stephen Forsey bij SAHH 2017 in Amsterdam. Geweldige ervaring. En ook een aantal andere Greubel Forsey modellen.

Ik geloof dat die apparaten voor een kleine miljoen Euro gaan.

1 like

Hij is er jaren geleden mee op reis geweest en kwam in Dubai terecht en kon daar bij de plaatselijke Rolex dealer een paar klokken naar keuze zo uitzoeken, heeft hij niet gedaan. Ik ben bang dat hij zelf wel weet dat hij heel veel meer waard is. Helaas geen contact meer met hem. Mogelijk een appeltje voor de dorst in slechtere tijden? ik meen maar weet het niet meer zeker dat hij de doos en papieren er ook bij had zitten. Wat ik wel weet is dat hij hem van een oude baas toen heeft gekocht die ervan af wilde.

2 likes

Roger Dubuis Double Flying Tourbillon.
Ik geloof dat hij zo’n 270.000 euro moest kosten. Toen ik de mevrouw vertelde dat ik dat nogal stevig geprijsd vond Kreeg ik de volledige verkooppitch met als kers op de taart de mededeling dat er ook een titanium versie op de markt was, met exact dezelfde staat van afwerking, welke beduidend gunstiger geprijsd was. Slechts 165.000 euro!
Kan je nagaan hoe zwaar deze rose gouden versie was aangezien er dus voor 105.000 euro aan rose goud in is verwerkt. Of zou de relatie tussen prijs en materiaal bij dergelijke uurwerken niet helemaal reëel meer zijn? Laat ik nu altijd hebben gedacht dat titanium veel harder is en daarom ook moeilijker te polijsten is dan bijvoorbeeld goud. Nou ja, zowel de gouden als de titanium versie kan ik ook helemaal niet betalen en eigenlijk vind ik hem ook niet zo mooi.

2 likes

Gisteren deze nog even om.
Verbluffend plat en wat een draagcomfort :ok_hand:

Is van een kennis die zijn strepen heeft in de steigerbouw.
Wat dit ding kost? 20?

1 like

Mijn collega van 74 jaar heeft een Rolex submariner gekregen in 1963(ongeveer ik was er niet bij)Hij is 100% origineel en type of model is mij een raadsel. Loopt prima en lijkt best netjes. Zou dit iets waard zijn? Vast meer dan de nieuwe van dit model.
Vast duurder dan een jaren 7tig turtle of
Meistersinger. Ooit een middag gewisseld van horloge, ik had toch liever de turtle

Hetzelfde horloge op dezelfde plek op hetzelfde event…:joy:

1 like

Deze schoonheid :heart_eyes:

3 likes

Een rolex Paul newman

Ooit even een PP omgehad. Geen idee welk model en waarde. Was 1990 of '91 (voordat voor mij de horlogehobby begon) en het horloge was van een klant die later betrokken bleek bij vastgoedfraudezaak.

1 like

7 likes

Deze van 1,5 ton!

3 likes