Duurste microbrand met Miyota 9015?

Nav. het postje van Ide ben ik eens gaan kijken wat de prijzen zijn van de diverse microbrands
met een Miyota 9015 uurwerkje. De Helson vind ik erg mooi maar best veel geld in vergelijking
met de meeste andere brands. Natuurlijk zal er verschil in afwerking zijn maar toch…

Hier een top 3 (in willekeurige volgorde) van de duurste mb’s met Miyota 9015 's die ik even snel
kon vinden…

In vergelijking met bv. eta zijn ze overigens allemaal een stuk goedkoper, ik vraag me af
hoe lang dat nog zo zal blijven :wink:

1 like

Ik had liever de goedkoopste top 3 gezien. :wink:

1 like

Hahaha, die mag jij opstarten :wink:

Fijn uurwerk hoor, die 9015. Door sterkere rotor pakt hij sneller op dan mijn ETA klokjes.

De 9015 ook in de (700 euro kostende) Halios Tropik en Delfin. Magrette, Zelos en Tempest zijn net wat goedkoper.

Boschett Harpoon, 650 dollar exclusief invoer kosten en btw.

Aramar arctic marine is de goedkoopste denk ik, met 250 euro.

Duurste? Ik denk de Tempest Carbon (900 euro)

Over de kwaliteit twijfel ik niet, ik heb inmiddels al heel wat discussies gelezen maar
wat me opviel was dat de meeste pro eta stemmers niet verder kwamen dan dat eta
Zwitsers is, hahaha.

De Miyota is in sommige klokjes iets luidruchtiger door de krachtige maar ook rumoerige rotor.

Verder kan ik niks bedenken.

Die Lum-Tec Abyss is leuk zeg!

Er is er net nog een bijgekomen :

Benarus Megalodon

Ook in het hogere segment idd en ook een hoog Orca gehalte :wink:

1 like

Hellberg, H2O. Eigenlijk de meeste microbrands vanwege het beleid van de swatch groep.
Ook bv 7friday gebruikt een myota.

Ons “eigen” TWCO gebruikt ook Miyota 9015 en prijzen liggen tussen de 900 en 1000 Euro. Ik heb er laatst een om de pols gehad en moet zeggen mooi spul maar toch wel aan de prijs. Mocht ik in deze prijsklasse shoppen dan zou ik een andere keus maken.

Dat wist ik niet, het is meteen ook de meest prijzige.
Of het ook de aantrekkelijkste is…

Neuh… ik vind de rescue diver serieus mooi (net nog live gezien op terra) maar deze piloot kan me minder bekoren

Dit is er inderdaad ook 1 met een 9015. Microbrand kan je het niet noemen.

1 like

Nu je het zegt, volgens mij was je een van de eersten hier op het forum,
Is ook geen 13 in een dozijn horloge trouwens, best wel een apart ontwerp.
Moet wel lachen om de ad text van Ace “Het nieuwe Zwitserse merk SevenFriday…etc” :wink:
Overigens ook idd een “grote jongen” geworden die bijna overal te koop is dus niet echt
een boutiekmerk meer.

Daar zit toch echt een heel ander uurwerk in, nl de 82S7. Ik weet niet hoe goed deze te vergelijken is met de 9015.

Zal papieren eens lezen, ik weet meestal het uurwerk maar niet het type :frowning:

Zie ook :

http://www.sevenfriday.com/sevenfriday-p1b-1.html

Mee eens, laat ik nu een Orca hebben en daar ben ik helemaal weg van. Die Benarus zou ik wel heeeeel graag willen :wink:

750 dollar is geen half werk

Ben benieuwd of ze de bijbehorende verwachtingen kunnen inlossen

In dat prijs segment zitten een paar zeer fijne microbrands namelijk.