Aangezien het opgedampt is, is het over algemeen maar een laagje van een paar micrometer dik. Een typische double gouden kast is 20 micrometer en dus een stuk slijtvaster, maar ook duurder…
Aangezien het opgedampt is, is het over algemeen
maar een laagje van een paar micrometer dik. Een
typische double gouden kast is 20 micrometer en
dus een stuk slijtvaster, maar ook duurder…
Waarbij dan wel dient te worden opgemerkt, dat goud doublé een hardheid heeft van rond de 150 Vickers en een goede DLC de 2500 Vickers haalt. Dat doublé duurder is, is overigens ook niet per sé waar.
Het is volgens mij afhankelijk hoe dik de coating er op komt. Hoe dikker, hoe duurzamer. De vraag is of je er achter kan komen bij de Tissot hoe dik de coating is…
Ik wou er ook een kopen omdat ik het horloge zo mooi vond op foto, maar bij de juwelier was ik niet overtuigd. De goudkleurige PVD voelde niet natuurlijk aan en ziet er eigenlijk weinig als goud uit.
Het zou kunnen dat dit door het licht kwam, maar ik heb uiteindelijk de Visiodate met zwarte wijzerplaat en metalen kast gekocht.
Mooi horloge vind ik, maar niet zo duidelijk af te lezen, door veel weerspiegeling op het bolle (saffier)glas.
De coating zelf is zeer resistent en zal lang genoeg meegaan bij normaal gebruik.