Gisteren gezellig langs geweest bij @basvg en zijn lieve vrouw, leuke middag gehad, met lunch .
Verrassing van Bas gekregen , een mooie vintage Duward met cal. AS 1130 Wehrmachtswerk (zeg het eerlijk, uurwerk van vintage ken ik niet zo goed ) dial is 35/36mm en met een leer bandje. En dus weer een vintage erbij in de collectie
Daarnaast heeft Bas nog even naar mijn Superb gekeken en nieuw batterijtje in de Ascot geplaatst. Die ken je nog wel toch @Lexaf, ging heel netjes op tijd RC, dus wijzertjes lekker draaien.
Natuurlijk wel gekeken naar de collectie van Bas, pffff ben ik een kleine jongen bij. Die heeft er echt veel. En dan nog de projectjes waar die mee aan de slag moet, kan die wel 10 jaar mee vooruit .
Natuurlijk vroeg ik aan Assie, maak even paar fotoβs van de Duward. Nou dat werden er dus 9
Nogmaals dank Bas voor de Jumbo Duward en de fijne middag
Mooie vintage, Ferry, die Duward. Met een van de beste A. Schild uurwerken ooit gemaakt voor die periode. (Ca. 1955 - 1960). En een prachtig cijferfont op een geguillocheerde wijzerplaat. Geweldig geschenk van @basvg!
voor iemand die vroeger zei dat vintage niet zijn ding was ben je toch wel aan het draaien natuurlijk een leuk horloge, (daar niet van)
maar zoals hierboven al gevraagd is, wat met al die nieuwe meuk?
Ha Petro, je kent mij onderhand wel beter, nee joh die nieuwe meuk blijft natuurlijk zoals de meesten op het hf van mij wel weten. Maar daarnaast is het ook leuk om je collectie aan te vullen met vintage, dus wordt vervolgd in de toekomst
Zoals je bovenstaand in mijn reactie al kunt lezen naar Petro toe, is vintage een aanvullig in mijn collectie.
Maar je hebt gelijk, in het verleden zei ik vintage is niets voor mij om 2 redenen. Als eerste dat ik niet kan sleutelen aan vintage horloges, noem mij niet voor niets de sloper . Als 2e vond ik in het verleden alles kleiner dan 39/40 mm te klein maar zoals het bij velen hier op het hf gaat, smaak kan veranderen in de loop der jaren. En geloof mij heb vaak pareltjes in het vintage voorbij zien komen, maar vond die vroeger dus te klein. Nu is voor mij ook 34mm zelfs acceptabel, moet er dan wel een klik mee hebben en als het vintage is, het liefst horloges die een service hebben gehad.
Dus mijn collectie is zowel nieuwe als oude meuk, maar koester elk horloge