Zijn er momenteel hoge kwaliteit handopwinder chronograaf uurwerken beschikbaar welke verkocht worden in kleine aantallen (s (of Sellita, Soprods) voorzien van Dubois Depraz modules oid. Ook sluit ik Poljot, Seagull ST19 of Miyota uit.
Denk dat je bij Lange of GO wel iets kunt vinden…
Zenith heeft een aangepaste El Primero handopwinder. Wilde plannen?
Ja, ongetwijfeld. Echter moet het wel “betaalbaar” blijven.
Denk meer aan iets zoals Valjoux 72/92 of Lemania 2320, maar dan van deze tijd.
Zou het nog wilde dromen ipv. plannen willen noemen.
Brutus Schreef:
Denk dat je bij Lange of GO wel iets kunt
vinden…
Huh? Denk je nou echt dat die zomaar losse uurwerken zullen verkopen?:S
Mijn speurtocht op internet levert helemaal niks op, jammer!
Je hebt gelijk Hans!
Te snel gelezen, waarbij ik dacht dat TS gewoon een mooi klokkie zocht…
Ik weet niet wat je bedoelt met “kleine aantallen” , maar neem eens contact op met Roland Oostwegel, horlogemaker / goudsmid in Heerlen. Hij heeft onlangs een flink aantal (zeer uiteenlopende) uurwerken gekocht. Die overigens niet gebruikt worden in zijn eigen horloges.
Hans
Ik heb 't ook opgevat als dat TS op zoek is naar een compleet horloge, misschien kan hij dit zelf verduidelijken?
Ben ook wel benieuwd eigenlijk waar er naast Ofrei nog meer losse uurwerkjes te koop zijn.
Nee, ben niet op zoek naar een compleet horloge. Uitsluitend naar een chronograaf uurwerk (handopwindbaar, hoge kwaliteit).
Zal ook eens kijken naar NOS uurwerken, dank voor de tip.
Op eBay kan je wel bij een aantal losse uurwerken kopen, maar dit zijn vaak de “usual suspects” (ETA 7750, 2894 etc.).
Ik zoek meer een leverancier zoals Soprod of Sellita die mij kunnen voorzien.
In welke aantallen denk je?
Zo klein mogelijk, maar om bijvoorbeeld een kleine run kasten te produceren zullen dit er al minimaal 50 moeten zijn.