ebay-aankoop, verzendopties veranderen na aankoop?

Ik heb Zaterdag een horloge gekocht op ebay voor mijn moeder. Een Seiko uit 2013 maar nooit gedragen.

Bij de veiling stond: "Objectlocatie: Verenigd Koninkrijk, wordt verzonden naar Verenigd Koninkrijk"
Ik heb de verkoopster gevraagd of er ook naar NL gezonden kon worden, en dat wilde ze. Ze heeft echter de veiling niet aangepast vóór het beëindigen van de veiling.

Als ik op “nu betalen” druk krijg ik de melding ‘totaal aanvragen’:


Ik heb natuurlijk op die knop gedrukt. Maar als ik wil betalen komt die knop weer in beeld.

De verkoopster zegt dat ze niet weet wat ze moet doen. Ik heb alleen maar gekocht en niet verkocht op ebay, ik weet het ook niet wat zij moet doen.

Ze vind het ingewikkeld en stelt voor dat ik F&F betaal en dat ze onderhands verzend. Het is geen duur horloge maar ik doe het liever ‘officieel’.

Je zou denken dat ze automatisch een veld krijgt waar ze de verzendkosten moet invullen zodra ik die “totaalknop” indruk.

Ik heb al een vraag uitgezet bij ebay, maar heeft iemand ervaring hiermee?

Ze kan toch gewoon de verzendkosten invullen? F&F zou ik niet doen

Ze krijgt automatisch na verkoop de optie “totaal sturen” of “factuur sturen” als ze kijkt bij haar verkochte items.
Als ze wel onderhands wil verkopen moet ze de transactie annuleren. Dat is heel wat lastiger te vinden op ebay dus als ze wel weet hoe dat moet…
Zou ik het niet verder afronden!

Je kunt via een ‘foto’ je directe email sturen en dan afgesproken bedrag per paypal betalen onder vermelding van ebay item nummer of zo. Let op: foto’s kunnen gescreend worden dus zorg dat hij een neutrale naam heeft en geef in je begeleidende tekst de voorzet. Ebay is echt niet leuk meer anno 2019

Wat is het verschil in verzendkosten tussen Internationaal verzenden en wat er nu staat? Als je dat verschil overmaakt via Paypal F&F, en dan verder de transactie voor het horloge voldoet via eBay, is iedereen tevreden, inclusief eBay, want er worden geen regels overtreden.

Lijkt mij ook. F&F heb ik ook geen zin in.

Maar ik wil het horloge hebben :slight_smile:

Ze schrijft correct Engels, maar ik kan niet inschatten of ze het niet snapt of dat ze de fees wil ontlopen en het gewoon zo probeert.

Ik wil dat ze gewoon de deal nakomt.
Het is ook tegen de ebay regels toch? Ik wil mijn account niet in gevaar brengen.

Het verschil is ca 10 pond tegen 5 pond of zoiets, geen enkel punt.

Maar ik KAN dus niet betalen omdat ik een NL account heb en de veiling op UK only stond bij aflopen. Zij moet eerst een totaal opgeven, (of ik moet het verzendadres veranderen naar een UK adres, en dat heb ik natuurlijk niet, en geen zin in).

Heb ondertussen geschreven dat ik toch echt via ebay wil kopen.

Feitelijk wel maar Ebay is vooral bang voor gemiste omzet niet voor mensen die perse hun deal via ebay af willen ronden :wink: het is vooral ongemak als ze je blokkeren

Heb ook weleens dat het heel lang duurt voor een verkoper doorheeft waar de verzendkosten ingevuld moeten worden. Uiteindelijk lukt het altijd wel.

Ik zou geen onderhandse verkoop doen nadat je de veiling al hebt gewonnen.
Als Ebay daar lucht van krijgt, wordt je account geblokkeerd.

Ik kon betalen, ze heeft de knop gevonden. Incoming. Ik kan nu rustig gaan hopen dat de batterij niet gelekt heeft.

2 likes

Kijk, dat is mooi. Toch lastig zoiets als je afhankelijk bent van een andere partij, die niet zo handig is met eBay.