Een vriend van mij zoekt een Seiko Presage ‘The Shippo Emaille’ Limited Edition (SPB073J1)
Hij heeft onderstaande deal op EBay gevonden:
De prijs ligt een heel stuk onder de gemiddelde marktwaarde op chrono24 en andere platformen (er zijn er momenteel maar een paar te koop dus heel veel vergelijkingsmateriaal is er niet)
Er zitten geen box en papieren bij.
De verkoper heeft 188 5-sterren reviews, dus het lijkt zeker een betrouwbare verkoper.
Wat denken jullie van deze advertentie, zien jullie red flags? Naar mijn weten is dit een type dat nagenoeg niet nagemaakt wordt.
(Mijn vriend is woonachtig in Amerika dus heeft niet te maken met het riedeltje over btw / invoerrechten etc…)
Een kennis van mij is onlangs bij aanschaf van een Rolex opgelicht via Ebay. Ebay doet verder niets. Waakzaamheid is dus geboden. Andere kennis onlangs opgelicht via PayPal. Consument gaf bij PayPal aan dat het verkeerde product was geleverd stuurde een waardeloos ander object terug aan kennis en hij was het spreekwoordelijke bokje omdat PayPal volledige bedrag aan consument terugbetaalt en kennis met de brokken zat.
Persoonlijke overweging; dit voelt mij als een dress watch/dressier watch. Die heb ik graag “netjes”. Deze ziet er behoorlijk gebruikt uit, als een toolwatch. Ik zou liever meer betalen voor een net exemplaar. Om het toepasselijk te houden in het Engels/Amerikaans: “you get what you pay for”.
Ik zou ook willen weten waarom er geen doos bij en papieren bij zitten. Dit ding is niet zo oud en er zat een speciale houten doosje bij als ik me niet vergis.