Mijn (vier) Ebay ervaringen zijn alweer van een tijdje terug en gingen om kleine bedragen. Nu heb ik een mooi horloge gezien aan de andere kant van De Grote Plas en die wil enkel betaald krijgen via een bank transfer.
Nou weet ik dat Western Union niet verstandig maar is met een andere bank een bank transfer geen probleem?
Verkoper heeft 500 en nog wat trades met een 100% score.
Niet doen! Ik heb onlangs een fake horloge van iemand gekocht met ook meer dan 500 trades en 100% score achter zijn naam. Wel via Paypal, maar de man verkocht iets waarvan hij wist dat het fake was! En toch die score… Kijk hier maar: http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,136488,136488#msg-136488
Ik probeer steeds minder gebruik te maken van de USA als koopbron; bedenk dat er altijd nog 20% bovenop komt. Anders gezegd: als je hetzelfde horloge in Europa iets duurder kunt kopen, ben je nog steeds goedkoper uit.
Nou, dan heb je geluk gehad. ‘Horlogical items’ zijn meestal wel onderworpen aan onderzoek qua inhoud (en bijborende belasting). En als je een duur horloge als goedkoop ‘item’ verstuurd krijgen ze bij de douane wel argwaan als je er een dure manier van verzenden (verzekerd tot X-bedrag!) voor hebt gekozen. Trouwens het horloge -of wat je ook verstuurd- is verzekerd tot het bedrag dat je op de bon op het pakket hebt staan!