Ebay, doen of niet doen?

Dag allemaal,

er is een horloge welke ik al best lang wil en dat is de Tissot SeaStar Seven. Het goede model welke ik zoek staat nu op Ebay, alleen is er wel een aandachtspunt.

De verkoper is net nieuw en heeft nog nooit iets gekocht en/of verkocht. Daarnaast heeft hij een heleboel vintage tegen (volgens mij) aantrekkelijke prijzen. Ik heb de man ook al een Bayberichtje gestuurd, maar zā€™n mailadres doet het niet helemaal. :slight_smile:

Nou vroeg ik mij dus af, zal ik deze veiling blijven volgen, of zal ik op safe gaan en deze man links laten liggen. Het gaat om deze veiling, lees het maar ff door en oordeel zelf:

http://cgi.ebay.nl/Vintage-Tissot-Seastar-Seven-wrist-watch_W0QQitemZ140023093816QQihZ004QQcategoryZ31387QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

De veiling eindigt morgennacht, dus graag enkele reacties voor sluitingstijd. :smiley:

het blijft een gokje

Je zou ook kunnen denken dat het een ā€˜gelegenheidsverkoperā€™ is. Verkoper geeft zelf aan dat hij niet veel met horloges heeft en het betreffende horloge heeft gekregen. Wanneer ik naar mijzelf kijk, en ik zou bijvoorbeeld, ik noem maar wat: een kruiwagen, krijgen, maar ik heb niets met kruiwagens omdat ik op een flat woon, dan zou ik hem ook proberen te verkopen.

Ik weet niet wat het horloge waard is, maar het startbod is nog geen 40 euro. Zoals Joost al aangeeft blijft het een gok, maar wellicht is dit een gok die jij je kan veroorloven en heb je het er voor over. Morgen voor het slapen gaan nog maar eens kijken, wellicht ben je dan nog steeds de enige geĆÆnteresseerde.

Gerwin

lijkt me ok.

er staat er zo een op marktplaats volgens mij.

Hi Jaap-Wim,

Iedere verkoper op eBay moet een keer beginnen, en dat hij aan PayPal de voorkeur geeft is zeker positief.
jij kunt 'm alleen niet met PayPal betalen zonder zijn toestemming, hij staat namelijk op een confirmed EN verified,
PayPal account betaling.
Blijft over een Western Union betaling bij Tante Post,
duur, NIET veilig en omslachtig.
Ik zou 'm vragen of je toch met een simpele confirmed PayPal account mag betalen,
zoniet, zou ik er van af blijven, lijkt mij dat er wel meer van deze Tissots op eBay voorbij komen dit jaar.

Zie trouwens dat hij ook een peperdure 18K gouden JLC Reverso uit de dertiger jaren in de aanbieding heeft,
daar doet hij een beetje naiƫf over, en de plaatjes vind ik nou ook niet echt geweldig voor een horloge van 10 mille.

Groet& Succes,
AndrƩ

Deze ā€œgelegenheidsverkoperā€ heeft een berg aan vintage horlogesā€¦

beste jaap-wim,
de e-bay community ā€˜drijftā€™ als het ware op feedback. een verkoper met veel of zeer veel positieve feedback zal niet riskeren negatief beoordeeld te worden en is dus overwegend betrouwbaar zeker in combinatie met een paypal account.
uit ervaring kan ik je vertellen dat kopen van iemand met 0 feedback een slecht idee is. deze verkoper rekent 20 dollar voor verzending binnen de US, dus voor europa waarschijnlijk 25 tot 30 dollar. samen met de verkoopprijs zit je gauw aan de 60 euro, vind ik veel geld voor een gokje. mijn advies is dus ; NIET DOEN !!!
succes,
frank.

Mijn tip is om deze verkoper enkele weken te volgen en te bekijken of hij positieve feedbacks gaat ontvangen. Dan hopen dat hij het door jou gewenste horloge nog steeds aanbiedt.

Heb het toch maar geprobeerd en voordat ik naar bed ging een bod uitgebracht van 55dollar. Nu zie ik net dat ik ben overboden met 1 dollar.

Belachelijk, had heel graag het horloge gehad en met 1 dollar overboden!!! Maar goed, misschien ook beter zo. :slight_smile:

je weet niet ofdat je bent overboden met 1 dollar , misschien stond het max bedrag van de tegebieder wel 10 of 20 dollar hogerā€¦
zo kun je weer een beetje gerust zijn :wink:

He ja, dat is ook weer waar. Ik moet het gewoon van me afzetten en op zoek naar een ander exemplaar. Misschien dat ik wt bij de Rikketik kan scoren. :smiley:

Gaan er eigenlijk nog mensen van hier daarheen?

Mischien inderdaad wel beter zo, opgeteld dat je ook verzendkosten en mischien btw moet afdragen was je wwarschijndelijk nog duurder uit, en ik denk dat op de rikketik heus wel zozelfde horloge zult vinden en waarschijndelijk goedkoper.
of marktplaats daar zie ik ze soms ook wel eens langskomen.
Succes
Thomas

Ik zou bij die Animationmark die heeft gewonnen wel informeren over hoe het verder is gegaanā€¦

Als verder niemand anders heen gaat hebben de standhouders wel alle tijd voor jeā€¦:slight_smile:

hcptdg Schreef:

Als verder niemand anders heen gaat hebben de
standhouders wel alle tijd voor jeā€¦

Kani k mooi alles wegkapen voor julie neus en de hele maand nieuwe aanwinsten posten. :smiley: