eBay en afkomst veranderd

Als vintage liefhebber struin ik internet regelmatig af, waaronder uiteraard ook op eBay. De laatste tijd zie ik steeds meer Oostblok verkopers waarvoor hier op het forum pas nog werd gewaarschuwd (knutselaars, samengestelde horloges, etc),

Nu heb ik zelf een goed adres die kant op, en van hem begreep ik dat het hem op eenvoudige wijze was gelukt om zijn locatiegegevens aan te (laten) passen van zijn Oostblokland in Verenigd Koninkrijk. In zijn geval niks mis mee, het is immers een vertrouwd adres om iets te kopen, maar als hij dat kan, kan een ander dat dus ook. Overigens heeft hij dit gedaan om niet met de prutsers en slechte reputatie van zijn landgenoten ge-associeerd te worden.

Wat wil ik bereiken met deze wetenschap:

  • blijf alert bij aankopen van een jou niet bekende bron;
  • laat je niet gek maken door een geweldig aanbod. Ook ik moet soms vijf keer nadenken als ik e i n d e l i j k dat lang gezochte horloge te koop zie staan;
  • raadpleeg fora zoals dit om te zien of er iets over de verkoper bekend is;
  • deel je ervaringen, zowel positieve als negatieve (bijv op dit forum in het hoofdtopic “ervaringen met kopers/verkopers”.

Zo, dat wilde ik met jullie delen.

Bedankt voor het delen. Alert blijven dus!

Groet, Matthijs

Als je op eBay zoekt bij aanbieders uit b.v. alleen Duitsland, dan kom je toch ook aanbieders uit andere landen tegen.
Behalve naar de afkomst van de aanbieder kijk ik ook heel nadrukkelijk naar zijn andere horloges en dan zie je snel wat voor vlees je in de kuip hebt.

Ik vind het niet terecht om te stellen dat het oostblok niet in orde is. Ik heb diverse horloges gekocht van een Bulgaar en heel goede ervaringen!
Prima horloges, lage verzendkosten en een eerlijke beschrijving op ebay.
Dus gewoon goed opletten en niet half Europa zomaar veroordelen.

vouwfietser Schreef:

Ik vind het niet terecht om te stellen dat het
oostblok niet in orde is. Ik heb diverse horloges
gekocht van een Bulgaar en heel goede ervaringen!

Prima horloges, lage verzendkosten en een eerlijke
beschrijving op ebay.
Dus gewoon goed opletten en niet half Europa
zomaar veroordelen.

Naar mijn mening veroordeelt WilSeiko niet half Europa. Hij waarschuwt voor: “Oostblok verkopers waarvoor hier op het forum pas nog werd gewaarschuwd (knutselaars, samengestelde horloges, etc)”. En doelt hiermee m.i. op de groep die reeds eerder op dit forum ter sprake kwam; de groep die samengestelde of anderszins niet originele horloge’s aanbiedt.

Groet, Matthijs

Zoals Split-Time zegt: IK veroordeel half Europa ook niet. Ik heb ook hele goede ervaringen met een Hongaarse handelaar, daar zouden sommige professionele (NL) handelaren zelfs een voorbeeld aan kunnen nemen die het standpunt huldigen “de koop is gedan, veel succes ermee”.

Waar ik op wijs is dat de locatie die op eBay vermeld is, niet altijd overeenkomt met de werkelijkheid.

Wat maakt het uit als de locatie die op eBay vermeld wordt niet overeenkomt met de werkelijkheid? Je zegt zelf dat je niet alle Verkopers uit een bepaalde regio over 1 kam kan scheren. Heb zelf trouwens een prima horloge uit de oekraine.