De Speedmaster staat hoog op mijn grail-list, maar de komende jaren waarschijnlijk nog niet binnen bereik. Om de lusten toch wat bot te vieren een beetje gaan struinen op Ebay totdat ik deze Technos t4146sb tegenkwam. Een mooi prijsje en voordat ik het wist had de zwaartekracht als zijn werk gedaan en viel mijn vinger op de knop ‘Buy’ … Oeps, dat was eigenlijk niet de bedoeling, dat ging sneller dan verwacht. Berouw komt helaas na de zonde, maar gelukkig viel de investering mee Verzenden en leveren duurde toch nog wel een week of 3 met als toetje nog een mooie factuur van de douane. Maar gisteren was 'ie er en ik moet heel eerlijk bekennen dat het een mooi en goed afgewerkt klokje is, misschien toch geen spijt van deze impulsaankoop. De stalen band heb ik er direct afgegooid en een mooie ralleystrap erop gezet.
De verkoper er een Japanse energybar en een handgeschreven briefje bijgedaan. Toch leuk.
Ziet er goed uit die Technos, niet slecht om te wennen aan het Speedmaster-gevoel
Toch altijd leuk die zendingen uit Japan. Handgeschreven briefjes, origami en nu ook energy bars Laat de Black Thunder je smaken
Ik weet niet wat het is met die speedmaster homages, maar ik vind ze meestal net niet op een speedmaster lijken. De bezel is net wat te fors en de indeling van de subdials wijkt af. Ik vind het wel een mooie klok, maar hij mist iets.
Ik denk dat het ook een beetje komt doordat de bezel te hoog ligt. Bij een speedmaster ligt de bezel bijna op dezelfde hoogte als de dial en steekt het glas er een eind bovenuit. Daardoor valt er veel licht op de dial en oogt het horloge heel helder. Deze klok gaat meer richting een duiker met die hoge bezel en diepliggende dial.
bedankt voor alle positieve reacties. Ook ik was positief verrast
Er is nog een wat lichterbruine ralleystrap van Ko onderweg, zal vast ook mooi staan op dit klokje.
Maare, mooie klok. Geslaagde hmmage, al is het geen 1:1. Misschen juist net extra leuk; toch een beetje iets eigens. Het hoeft immers geen volledige kopie te zijn (wat mij betreft dan).