Ebay...en horloges

Effe een chronologisch verloop:

23 nov: horloge op ebay gekockt en onmiddellijk met paypal betaald

na enkele dagen een vraag van mij of ik een tracking nr. krijg

26 nov: will be shipped today, 5 - 6 days to be there

eergisteren zond ik weer dezelfde vraag en kreeg dit antwoord:

5 dec: it was shipped yesterday. Tomorrow I wil have the tracking number.
Please contact again tomorrow.

Vandaag een bericht gestuurd, maar nog geen antwoord.

  1. Reden om ongerust te zijn ?

  2. Geef ik een negatieve feedback of is dat te voorbarig.

  3. Kan je een negatieve feedback nog ongedaan maken.

  4. Wat als ik het horloge nooit krijg ? Naar wie moet ik me dan wenden ?
    En wat dien ik te bewijzen ?

Ik heb nog niet zoveel ebay-ervaring, vandaar…

Van harte dank voor jullie ( ongetwijfeld goede ) raad !

objectnummer / verkoper?

Ik zou (nog) niet ongerust zijn. Niet gelijk negatief beoordelen, want dan ontvang jij er ook één. Negatieve feedback kun je later nog wel intrekken, maar alleen als je het beiden daarover eens ben. Je kunt het niet meer ombuigen in positieve feedback.

Als je over een dag of 7 nog niets hebt ontvangen zou ik nog eens contact met de verkoper opnemen. Houdt er wel rekening mee dat het pakketje ook bij de douane kan liggen.

Mocht het allemaal op niets uitdraaien dan kun je via PayPal een geschil indienen en op die manier je geld terug krijgen als het niet wordt.

Ik heb ongeveer 15 horloges op ebay gekocht dit jaar.
Na betaling met paypal is alles meestal achter de rug, en begint het wachten.
Soms wordt gemeld dat het horloge verstuurd is en soms ook niet.
Binnen drie weken heb ik ze allemaal netjes thuisbezogt gekregen, meestal zonder een woord met de verkoper te hebben gewisseld.
Na ontvangst geef je pas de feetback, meestal krijg je er een terug.
Klachten kunnen bij paypal worden gemeld, dit is meestal in het nadeel van de verkoper.
Je moet wel gewoon wat geduld hebben.
Groet chris

nou ik heb bij timelybuys op ebay ook een horloge besteld, in puerto rico nog wel.
het duurde welgeteld 4 dagen na betaling met pay pal voor ik ze had…
ik heb echter ookal wel meegemaakt dat het lang duurde…
als je echt ontevreden bent over de service zou ik neutraal oordelen, negatief doe ik over het algemeen alleen als het aangekregen product niet voldoet aan de opgegeven beschrijving.

succes en hopelijk laat het niet te lang meer op zich wachten.

Tja, ik zal dan nog maar even afwachten - ik begreep het systeem van de vergoeding door Paypal ook niet zo goed, maar indien ik het nu wel versta, zou Paypal me vergoeden indien ik niet ontvang en dan de kosten verhalen op de verkoper.
Dus moest ik verkoper zijn zou ik toch werken met een koerier en trackingnrs, enfin, dat je ontvanger ten minste moet tekenen voor ontvangst.

En ja, al een paar keren uit China iets laten overkomen en dat was ongelofelijk snel in Belgenland…

Voorlopig helemaal nog geen reden om ongerust te zijn, denk ik.

Geef de verkoper nog een dikke week tijd, aangezien ie zegt dat het pas gisteren verzonden werd.

Als hij het als gewoon postpakket heeft verzonden kan het makkelijk nog 7 tot 10 dagen duren (Onze Post blinkt nu eenmaal niet uit in snelheid, zoals we hier ten lande allemaal wel weten). Dus nu al negatieve feedback geven lijkt me op z’n minst onbillijk en voorbarig.

Ook moet je weten dat het tracking-systeem van de standaard postdiensten meestal ook enkel nationaal te gebruiken is (bvb een tracking nr. van TNT Post kan ik vanuit België helaas niet activeren, dat van UPS bvb wél).

De Paypal bescherming kan je nagaan via je Paypal account. Heb ik momenteel nog geen ervaring mee.

Voor Ebay: als je het horloge niet krijgt of er is een ernstige onenigheid, dan kan je best even kijken of Ebay voor deze advertentie een zgn. kopersbescherming" aanbood (Buyer’s Protection).

Als je daarvan gebruik wil maken wordt eerst een “verzoeningsprocedure” ondernomen (je moet dan zelf de “onenigheidsprocedure” starten).

Die bestaat erin dat je met de verkoper gedurende een bepaalde tijd nogmaals tot een vergelijk probeert te komen. Meestal is dat gewoon een “welles-nietes” discussie.
Ebay logt deze communicatie en gebruikt die om het correcte verloop ervan te controleren en hun oordeel te vellen.

Als je er na die tijd nog niet uitgekomen bent, dan zal Ebay het bedrag van je uiteindelijke bod (dus niet het bedrag van de kopersbescherming), verminderd met min. 25 Euro administratiekosten, op je rekening storten. Ook dat kan even duren, maar ze zijn daar bij mijn weten nogal correct in.

Dus nog wat geduld, zou ik suggereren…

Met “Trackende” Groeten,

Morse.

OK, het enige dat me zorgen baart is dat hij tijdens het eerste contact zegt dat het horloge op die dag zal worden verzonden, en dat ie een tiental dagen later zegt dat het nog maar een dag geleden verzonden is…
Een beetje tegenstrijdig hé.

Het horloge moet van het Amerikaans continent komen, maar iets in mij is toch om één of andere reden geruster als het van onze Aziatische vrienden moet komen. :smiley:

Hey Marc !

Ik heb vrij veel ervaring met Ebay (kopen en verkopen)
waarvan 99% goed en 1% slecht
wat is het item nummer van de ebay veiling ?

hoe heb je betaald met paypal ? , als je je credit card gebruikt hebt
kun je ALTIJD je geld terugkrijgen . Gewoon de CC company bellen en
’chargeback’ initieren ivm niets ontvangen , ook altijd een 'dispute’
beginnen via paypal , dit kan zelfs zonder dat je negatieve feedback geeft op ebay

eerst een ‘dispute’ openen via paypal, paypal contact dan de verkoper
dat ze tracking info willen hebben . dan kun je altijd na 10 dagen het
dispute opwaarderen naar een ‘claim’ en je geld terug vragen ivm niet
ontvangen van goederen

bij meer vragen stuur me hier (of via watchuseek) maar een mailtje

Rgds
-Rene

Hallo Rene,

Volgens de verkoper was het horloge op 4 december verzonden, en ik heb hem nu net een bericht gestuurd om een tracking number.
Kan best zijn dat ik dit nooit krijg, maar kan ie dat dan niet zeggen ?
Enfin, ik geef hem nog wel een weekje respijt.

PS: ik zend je een PM

Ik gebruik geen Paypal, maar heb een paar keer te maken gehad met storingen in de levering. Ik begin dan meestal een geschilmelding bij E-bay zelf. Wel met de intentie er uit te komen. Het feit dat een negatieve melding altijd tot een negatieve terugmelding leidt is niet correct. Als je een geschil opent wordt de mogelijkheid dit te doen door degene waarover wordt geklaagd geblokkeerd. Als het te lang duurt in je ogen kan je dus een geschil openen in het geschillenpanel. Gezien de snelheid waarmee transacties zijn te realiseren (binnen Europa is storting vaak in 24 uur geregeld dankzij het IBAN/SWIFT fenomeen) vind ik dat je dan ook mag verwachten dat een verkoper prompt tot verzending over gaat en niet gaat leuteren. Ik ben daar keihard in want ik verwacht dan gewoon dat iemand binnen een week het paket verzend. Na vijf dagen zend ik dan een E-mail met het verzoek te melden hoe het met de verzending staat. Wordt daar niet op gereageerd dan begin ik een geschil onder het kopje wel betaald niet verzonden. Vooral voor goede E-bay verkopers is de 100 0/0 norm voor goede beoordeling erg belangrijk dus neem van mij aan dat er gereageerd word. Wordt er niet gereageerd dan is het gewoon een slechte verkoper en daar heb ik totaal geen medelijden mee Als er wel wordt gereageerd, is het vervolgens in mijn optiek niet meer dan normaal om een positieve beoordeling te geven. Je kan daarbij tegenwoordig aangeven dat het met de communicatie wat minder was, maar als de verkoper zich verontschuldigd voor het niet goed reageren is dat in mijn optiek ook niet nodig.

Arjay

Mijn advies: heb geduld, meestal komt het wel goed. Voor jou lijken de genoemde data misschien al lang geleden, maar eigenlijk gaat het gewoon om een laatste mailtje van eergisteren?

Ik heb zelf onlangs een digitale reflexcamera gekocht, het geld via iban naar duitsland gestort en dan 3 weken gewacht. Mijn mailtjes werden ook niet vlot beantwoord, en ik werd er helemaal gek van, maar het kwam gewoon perfect goed. Hoewel ik duidelijk had gevraagd te mailen na verzending hoorde ik niets tot er plots zo’n leuk postbriefje in de bus zat. Hij was in zo goeie toestand en perfect verpakt dat ik gewoon positieve kritiek heb gegeven. Wel aangeduid heel slechte communicatie.

Als je verkoper een goeie reputatie heeft, mag je er echt wel redelijk gerust in zijn hoor…

Ik heb ondertussen een tracking nummer van EMS gekregen, maar ik zie gewoon niet waar ik dat kan invoeren ???

Google ik op EMS +tracking nummer, zie ik een EMS-homepage waar verschiilende landen op staan. Klik ik op België, kom ik op de site van de post uit ???

www.track-trace.com of www.tracktrace.com

Lukt me niet, maar de verkoper heeft ondertussen toch weer gereageerd…EN… vandaag is TAXIPOST aan de deur geweest.

Maar het slechte nieuws: ik kan er deze week niet geraken; ze willen nog een tweede keer komen…afspraak met één van de buren gemaakt en …

AAAAAAARRRRRGH !!! :X moet wachten tot volgende week maandag !!!

Damn, dat wachten hé… X(