Ebay en maximale biedingen

Hallo,

ik heb ergens eens gelezen dat het mogelijk is op Ebay om een maximum bedrag te bieden, zonder dat je dithoeft te betalen. Voorbeeld:

veiling loopt, er is nog niet geboden. Ik bied als eerste voor de zekeherheid 100euro. (welk bod is dan de werkelijke bieding?) Er komt een andere bieder, die bied 25euro, maar ik heb hoger geboden dan hem dus voor 26euro is het horloge voor mij.

Klopt dit verhaal een btje?

Zo ja, hoe werkt dit dan en zo nee, hoe kan ik er zeker van zijn dat ik de hoogste bieder kan zijn? Er is en veiling die 2uur snachts afloopt maar dan lig ik dus al in bed, maar toch wil ik de veiling winnen, hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Jaap-Wim,

Het verhaal zoals door jou verwoord klopt, met dien verstande dat, als ik mij goed herinner, het bod telkens met 0,50 wordt verhoogd en niet met een hele Euro.
Voor wat betreft een veilig die 's nachts afloopt, daar kan je geen invloed op uitoefenen. Het enige wat je kan doen is een bedrag bieden wat je maximaal voor het object over hebt en dan maar hopen dat andere bieders geen hoger maximumbedrag hebben geboden.

Groetjes,
Peebee

Jaap-Wim,

Op Ebay staat allerlei uitleg over dit soort zaken (behalve het wakker blijven :wink: ).
Je doet je maximum-bod, en het systeem brengt dan een zo laag mogelijk bod uit wat daaronder ligt of gelijk is.

En per sé de hoogste bieder willen zijn en blijven is iets wat je nooit moet willen bij Ebay…

Er zijn “sniper” programma’s die het bieden voor je kunnen overnemen, dan kun je lekker slapen. Die bieden voor je tot je maximum. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar merk wel eens dat ik door zo’n programma genaaid wordt.

De increments hangen af van het bedrag.
Uit mijn hoofd is 0-50 met stappen van 0,50
50-100: 1
100-300 2,50
300-?? 5

Bedragen in us$ of in de valuta waarin aangeboden.

Handelaren hebben dit door en kiezen steeds vaker de valuta waarbij een eenheid het duurst is (dus de Engelse pond…, 1 pond omhoog is toch een stuk meer dan 1 dollar omhoog)

‘sniper’ is een prima programmaatje dat pas in de laatste seconde biedt tot jouw maximum, ideaal voor veilingen vanuit bijvoorbeeld de US, die bij ons 's nachts aflopen. bieden in een eerder stadium drijft alleen maar de prijs op waar je zelf als je de uiteindelijke winnaar bent nadeel van ondervindt.
groet, frank.