Ebay: global shipping program

Ik heb al heel wat gelezen op het forum en op het internet. Maar een duidelijk antwoord heb ik niet gevonden. Vandaar deze vraag: als je bijkomende kosten betaald hebt via ebay GSP, heeft iemand dan nog BTW + invoerkosten moeten bijbetalen aan Bpost ? GSP lijkt me anders wel een interessant alternatief. OK, misschien ook wel duur, maar misschien niet zo duur als de dieven bij Bpost die 30euro inklaringskosten rekenen voor bedragen boven 150euro.

Alvast bedankt voor jullie eventuele ervaringen :wink:

Edit: ook zeggen sommigen dat horloges niet via GSP verstuurd kunnen worden…of geldt dit enkel voor de duurdere exemplaren die als juwelen beschouwd worden ?

Voor zover ik me kan herinneren nooit dubbel hoeven te betalen bij GSP aankopen. Helaas bij b.v. seiko en longines uit de VS is er een automatische blokkade. Dus als de Amerikaanse verkoper een seiko drol te koop zet kan je die niet kopen omdat er seiko op staat.

Weet je toevallig ook wat de reden hiervan is ? En waarom precies die 2 merken ?

Er zijn nog wel meer merken denk ik. Maar blijkbaar im/export dingen of zo. Blijkbaar is het voor sommige merken enorm schadelijk als je een zesdehands horloge voor onderdelen wil kopen. (Klink ik gefrustreerd? :wink: )

Dat is volgens mij omdat bepaalde producten niet met global shipping mogen worden vervoerd vanwege risico’s oid. Een van die dingen zijn batterijen dacht ik. Seiko en longines worden geassocieerd met quartz horloges en mogen daarom niet worden verscheept. Dat is volgens mij de redenatie :upside_down:

En de blokkering merk je meteen als je wilt bieden ?

Nee. Net een knutsel ipod gekocht uit de US. Zit een grote lithium oplaad accu in, veel instabieler dan een knoopcel. Via GSP, werkte prima.

@password je doet een bod en dan krijg je een foutmelding.

Ok thx, we shall see…
Toch heel wat mensen ontevreden over GSP als ik het allemaal zo lees: items verloren gegaan, slecht heringepakt enzo…:confused:

Nounou, hier geen problemen met GSP hoor. Het enige is dat het wat langer duurt en slechte tracking maar verder nooit gezeur gehad.

Duurt lang, kans dat je mazzel hebt en je pakje door de douane glipt is uiteraard 0% en je bent gegarandeerd meer kwijt dan via niet-GSP. Als ik de keuze heb kies ik liever voor een andere methode. FedEx betekent ook invoerkosten, maar die betaal je achteraf, handlingkosten zijn redelijker en je pakje is veel sneller bij je thuis.

Zelf ook een keer via GSP iets binnengekregen vanuit de UK. Was een zeefdruk in een lijst. Dat ging helemaal vreemd. Extra kosten voor douane en inklaren erg vreemd natuurlijk vanuit de UK. Bovendien hadden ze bij het opnieuw inpakken (geen idee waarom ze het open hadden gemaakt) de zeefdruk uit de lijst gehaald en dus beschadigd. Kortom Ă©Ă©n en al gezeik, extra geld kwijt, beschadigde zeefdruk en twee partijen die naar elkaar bleven wijzen wat betreft aansprakelijkheid. Never again!

1 like

Als het via USPS verstuurd wordt dan wordt het in Belgie door Bpost overgenomen en ben je gegarandeerd al 30euro kwijt aan inklaringskosten (bij een bedrag boven 150euro). Denk dat de meeste koeriers hiervoor minder aanrekenen.

En paypal of mastercard/visa hebben je ook niet willen/kunnen helpen ?

Om eerlijk gezegd ben ik weken bezig geweest met wie wat waar en hoe moest doen dat ik het op een gegeven moment maar opgegeven hebt. Iedereen bleef naar elkaar wijzen, erg frustrerend.

Even een oud draadje naar boven:

Ik heb het heel lang weten te ontwijken, maar een nieuwe baai aanwinst moest en zou alleen via GSP verstuurd worden…
Wat ik graag wil weten;
Werkt de tracking tegenwoordig zo goed dat ik de bezorgdatum tijdig en betrouwbaar doorkrijg? En moet er nog voor het pakketje (of bubbelenvelop? :face_with_raised_eyebrow: ) getekend worden?

Zover ik weet alleen te volgen via de app/site van eBay . Die loopt meestal een dagje achter de feiten aan. Tegen dat t in NL is krijg ik tegenwoordig wel een mail van PostNL (die t hier blijkbaar overneemt) en kun je het uiteraard via PostNL volgen

1 like