eBAY: Horlogeband komt niet overeen met het aangebodene

Tja…dit is mijn eerste keer dat ik niet tevreden ben over een ebay-deal.

Het gaat over een kalfslederen band met crocoprint.

Omdat het dus over een CrocoPRINT gaat, ga ik er dus van uit dat de foto + hetgeen ik ontvang moet “matchen”…

De foto op de bay toont een lichtbruine band.

Ik ontvang een donker rood-bruine band (!) en met een totaal andere print als in de advertentie.

Hoe reageer ik nu ?
Het gaat om geen fortuin, maar juist-is-juist vind ik.

Gebruik ik “vraag het aan de verkoper” of moet dit via een andere weg.

De verkoper is iemand die ook op de Rikketik staat en die imho een goede reputatie heeft.

Eerst maar even een mailtje sturen. Misschien is er gewoon iets verkeerd gegaan.

Ja hoor, ik prefereer éérst de dialoog.

Hier een (gsm)-foto + de foto ( de kleine ) van de bay.

Wat vinden jullie ?

Dit zijn twee verschillende producten. Ik zou eerst reactie van de verkoper afwachten.

Hoi Marc,

Dit is totaal iets anders. Als een band niet (exact) de juiste kleur heeft, heb je er imho niets aan. De print zou ik zelf nog overheen kunnen komen, die is ook mooi, maar de kleur is veel te afwijkend.

Een mailtje sturen en omruilen, lijkt me.

Groeten,

Martin

Hallo Marc,

Balen voor je!

Maar inderdaad; eerst een dialoog, een beukje kan altijd nog (tu)

Gr. Roel

Gezien de twee foto’s (gezien de print) klopt het van geen kant, maar na mijn hobby verzamelen van klokken heb ik ook een andere hobby… fotograferen, en wat ik meteen zie is dat door wel of geen flits te gebruiken de kleur zo anders is dan in het echt dat het kan zijn dat u later teleur gesteld bent in de overeengekomen kleur combinatie, zeker u de twee foto’s naast elkaar plaatst! Maar als we gewoon helder denken, kopen we het meer voor de print dan de helderheid van de leersoort…toch en dat komt nu dus zeker niet overeen dus ik zou de verkoper mailen en uw ontevredenheid melden dan moet er een oplossing voor komen. Succes

Zoals gezegd: het is het einde van de wereld niet hé… :wink:

Ik kan het maar vragen.

Flits of geen flits maakt inderdaad een groot verschil, en dan moet je witbalans nog eens goed staan … :smiley:

Mijn foto is snel met de gsm gemaakt, maar het gaat me eerder om de print dan om de kleur.

Mja, ofwel is het “normaal”, ofwel is het een vergissing.
Maar de verkoper is een gekend persoon die geregeld op de Rikketik aanwezig is, dus ik ben 100% zeker dat het hier niet om kwaadwilligheid gaat.

Als ik het zo zie, heb je hem op ebay Duitsland gekocht.
Aangezien je ook BTW betaald hebt hebben we met een zakelijke verkoper te maken.
In Duitsland heb je met een zakelijke verkoper op Ebay altijd een maand teruggaverecht.
Even een mailtje sturen dat je van de verkoop wilt terrugtreden, terugsturen en je krijgt je geld teruggestort.

Hoi Marc,

De band van Ebay (de lichte dus) heb ik wel liggen. 20 mm en origineel Seiko, kalfsleer.
kost 15 euri, ik heb er zat.

ik vind dat je helemaal gelijk hebt, zou wel omdat de kosten maar gering zijn die wel in de gaten houden en er niet teveel energie in stoppen…

Hallo Marc,
Je hebt een PB
Jack

@ Jack: PB terug ! ( hij is toch aangekomen ? )

Aan allen: de verkoper heeft vandaag teruggemaild en hij wil hem zonder problemen terugnemen.

Maar ik heb ondertussen al iemand die hem wil overnemen. :wink:

Ik denk dat ik het maar zo laat dus.

@ Robbie: het was een 24 mm :wink: