Ebay hulp

Misschien kunnen de ebay expert mij even helpen ik heb een onderdeel gekocht wat niet origineel is maar een vervanger, en er staat in de beschrijving wel dat het om een origineel in fabrieksverpakking gaat.
Maar dat is niet het grootste probleem maar wel dat het gewoon niet past.

Nu heb ik een zaak geopend dat ik het wil retourneren en nu na 2 dagen stuurt de verkoper vrolijk een bericht dat dit het juiste onderdeel is en moet passen en geen retour accepteert en ebay heeft de zaak gesloten.
Ik kan niks via paypal terug vorderen en via ebay kan ik ook niks omdat de zaak al gesloten is.

Ik kan ook niet met ebay in contact komen om hulp te vragen.
Ik dacht altijd dat de koper zo goed bescherm was maar dat valt toch vies tegen, heb ik een onderdeel dat niet origneel is en niet past en krijg geen geld terug :rage:

Tegen iedere uitspraak van EBay kun je weer bezwaar maken

Ik kan de detail gegevens bekijken van de retour aanvraag maar daar kan ik helemaal niks mee, geen mogelijkheid om daar nog tegen in beroep te gaan.

Via Paypal betaald? Dan kun je toch gewoon daar (ik dacht 100 dagen oid) een zaak maken?

Een negatieve beoordeling plaatsen… maar ja dat lost jouw probleem niet op.

https://pages.ebay.nl/help/buy/item-not-received.html Wellicht heb je hier iets aan?

Via paypal kan ik alleen klikken op een link transactie problemen oplossen op ebay

Het probleem is dat ik geen nieuwe zaak kan openen omdat ik dus al een retour verzoek had ingediend maar die zaak is afgesloten.

Bellen met ebay. Het kost wat moeite op de site om het telefoonnr te vinden, maar mijn ervaring tot nu toe is dat dat helpt.

Je kunt dus niet, als je op je paypall rekening bent ingelogd, links onderaan op een regeltje :"een probleem oplossen in het actiecentrum"klikken?

edit , en vervolgens bovenaan “meld een probleem”. Lukt mij nl wel.

Kun je ipv een retourclaim geen INAD claim indienen?

Wat @dins1 zegt. Via Paypal een case openen. Dan sta je sterker.

Nee heb ik geprobeerd maar dan zegt die ook weer dat de zaak al gesloten is, om gek van te worden.
Maar het is gelukt om een zaak te openen via het paypal centrum, heb ik opnieuw een bericht aan de koper moeten versturen en moet ik hem tijd geven om te reageren.
Als daar niks uitkomt staat er dat paypal een onderzoek doet en een beslissing neemt.
Bedankt voor jullie hulp :slight_smile:

2 likes

Als je ze belt dan kun je de zaak laten heropenen. Het kan overigens wel zijn dat je bewijs moet aanleveren dat het onderdeel namaak is.

Ebay bellen? ik kan nergens een nummer vinden of ligt dat aan mij?
Ik wacht eerst nog wel even bericht af via paypal kijken of dat toch nog iets oplost.

Het gaat om een Seiko glas, zit niet in de originele verpakking en de diameter moet 300 zijn, en ik meet 302 dus dat gaat nooit passen, lijkt mij genoeg reden om een retour goed te keuren?

Is inderdaad erg uitkijken met die Seiko glaasjes. Bij lange na niet alles wat als origineel aangeboden wordt is origineel.

1 like

https://www.paypal.com/nl/smarthelp/contact-us

1 like

@Floris155 Hoe is dit nog afgelopen?

Je zou als het goed is naar het kopje actiecentrum in je paypal rekening moeten kunnen gaan en daar de betreffende transactie opzoeken.

Vervolgens kan je een claim starten. Voor zo ver ik weet gaat dit buiten beslissingen van Ebay om en heb je hier altijd recht op. Dat is juist de meerwaarde van paypal.

1 like

Er staat dat ik de verkoper tijd moet geven om te reageren, wacht nog tot morgen dan gaan we actie ondernemen

1 like