eBay kan toch nog steeds leuk zijn

Je moet alleen goed kijken! Een Belgische verkoper had wat verschillende lotjes van 3 of 4 horloges vanaf 1 euro te koop. Bijna met alleen maar van die plastic quartz en reclame horloges. Steeds met één fototje. Tussen het rijtje met lots stond ook deze met wel een paar mechanische horloges:

[center][/center]

Omschrijving: Klein lot kapotte oude herenuurwerken. Te herstellen. Slazenger chronograph, Pontiac international, Iaxa incabloc automatic, Junghans automatic. As is! To be repaired! Not working!

Ik was niet de enige die goed gekeken heeft maar voor 31,40 inclusief verzenden komen ze hierheen. Ik ben vooral nieuwsgierig naar die “Iaxa incablock automatic”… :smiley:

ziet er idd erg interesant uit , vooral voor zo weinig geld (tu)

Voor die Slazenger zou je bijna geld toe moeten krijgen, wat is dat ding spuuglilluk zeg! :slight_smile:

Die Laxa viel mij meteen op. Mooi horloge, als 'ie het doet is het helemaal leuk. :slight_smile:

Persoonlijk zou ik idd ook de verkoper vragen die Slazenger maar te houden, scheelt misschien wat verzendkosten, en scheelt in ieder geval pijn aan de ogen :smiley: :smiley:

Die Iaxa triple date vind ik erg spannend; een automaat met kalender en kleine sekondewijzer… zou een A.Schild bumperautomaat in kunnen zitten (ik zou zo gauw even geen ander uurwerkje met deze karakteristieken weten) dat zou toch heel erg leuk zijn, alleen dat klokje is de prijs al waard: ben benieuwd hoe de conditie uiteindelijk is!
Het merk Iaxa kom je trouwens ook wel eens tegen op fraaie Landeron chrono’s uit de 40-50er jaren: een goeie vangst denk ik!

Groet,

Die oudjes zijn wel mooi, maar tsjongejongejonge wat is die Slazenger (?) lelijk! Tranen springen in mijn ogen. Maar goed, goeie deal voor die drie oudjes.

Ik ben net terug van een korte vakantie, even naar mijn schoonouders en daarna door naar Elzas-Lotharingen, zuurkool eten en wijn drinken en de Faillance musea in Sarreguemines bezocht, vind ik leuk.

Bij terugkomst lag er een pakje bij de buren. Ik er naartoe en uitpakken…
Als eerste de Slazenger… wat een prachtig grote quartz stopwatch! Batterijtje was op en deed het niet dus…

Toen de Pontiac International. Mooi ding, in erg goede staat met mooie blauwe plaat, automaat, alleen het lijstje om het venstertje van de datum ligt los onder het glas. Maar een leuk ding en het loopt goed…

De Junghans is imho prachtig. Wel wat kleine slijtage aan de vergulding bij de bandaanzetten maar een mooi ding met een erg goed automatisch uurwerk! En loopt als een zonnetje…

En dan de Iaxa… Loopt ook zonder enig probleem, alle data en wijzers enz doen het. Eerst was ik even bang dat er iets mis was met het uurwerk maar toen dacht ik aan bumperautomaat en las Paul’'s opmerking over een A. Schild bumperautomaat… die dingen kun je goed voelen als ze bumperen… :smiley:
Het hele horloge is als nieuw behalve dat de kast rond de achterdeksel wat vergulding kwijt is. Ik begrijp niet waarom, slijtage kan het niet zijn. Maar het is ook minimaal dus geen probleem.

Waarom de verkoper in zijn omschrijving “kapotte oude herenuurwerken. Te herstellen” en “As is! To be repaired! Not working!” heeft toegevoegd is mij een raadsel! Dat batterijtje en dat vensterrandje…?

eBay is toch nog steeds erg leuk!

Mazzelaar! :slight_smile:

helemaal geweldig, vooral die junghans ziet er prachtig uit!

Die omschrijving van de verkoper was natuurlijk gewoon een lokkertje :slight_smile:
en jij bent er mooi ingetrapt Henrik,op die laxa heb je natuurlijk mooi geen garantie.
lijkt me beter dat je de volgende keer mij even dit soort aanbiedingen door emaild.

Dit is met recht de ““Henrik aankoop”” van het jaar , (tu)
wat een prachtige zeldzame chronodato, gefeliciteerd

Groet, André

Kijk, dat zijn nog eens prettige verrassingen! Enne… die Slazenger heeft z’n verdiende loon gekregen! :wink:

Chronodato… I wish! :smiley:

Vroeger… ja vroeger,

had je malle Pietje, NU hebben we Hendrik.

Lucky you…

mooi die laxa , voor weinig…

groet Arno

Hai die Henrik,
Wat een mooie aankopen weer vooral die Laxa is een toppertje.

Assie maar leut heb.

Arjay

Wederom, een kwestie van toeval dit keer, ik zat te kijken naar Seiko chronografen door de post hierover op dit forum, toen ik op deze lot stuitte:

De tweede foto was duidelijker:

De Seiko Chrono (links onderin) was erg populair bij de bieders maar de prijs bleef toch erg redelijk en vannacht werd ik “winnaar” van de veiling. U zult begrijpen dat ik niet zo warm liep voor de Seiko (misschien begrijpt u dat ook niet) maar ik ging voor wat in de omschrijving slechts eenmaal en kort “1-LaJour chrno” werd genoemd. :smiley:
Het zal LeJour zijn en als ik goed kijk lijkt het haast ook nog zo dat de band zo’n kalenderfunctie heeft, ik ben benieuwd, ook naar de algemene staat van het horloge!

He henrik, wederom een leuke lot! gefeliciteerd. Maar jou kennende gaat er weer van alles in de prullebak. Ik vang graag deze keer, want die seiko polsslag zou ik graag in mn kastje leggen!

Yaffle

Dat is volgens mij geen Seiko…