Iemand ervaring met dit platform?
Heb een leuk horloge op het oog maar ik vind het zo moeilijk om waardering/ervaring/reviews te vinden van kopers op deze website…
Ja, ik heb een paar keer een horloge gekocht via eBay Kleinanzeigen. Tot nu toe altijd goed gegaan. Maar het is wel net zoals MP oppassen met wie je in zee gaat. Ik heb daar een paar leuke Russische horloges gekocht. En een Junkers.
Ik doe regelmatig zaken op Ebay Kleinanzeigen,geen horloges overigens.
Vergelijkbaar met MP,alleen mijn ervaring met duitsers is dat het wel wat betrouwbaarder is dan MP.
Opsturen blijft natuurlijk een risico,dus ik zou adviseren om in de auto te stappen.Of de trein,ICE.Niet goedkoop maar wel snel!
EKA is een prima platform. Duitsers zijn over het algemeen betrouwbaar (Duitsers maken geen grappen). Belangrijke voorwaarde: Spreek je Duits? Dat is wel belangrijk als je contact legt met een onbekende die dan zijn mooie spullen ineens naar het buitenland moet sturen. Vertrouwen is de basis van elke verbinding! Verkopers in Duitsland worden ook gewaarschuwd (net als wij hier) voor buitenlandse contacten! Alles hangt dus af van je tact en vaardigheden of je iemand in Duitsland kunt verleiden om überhaubt (woordgrapje) op je email te reageren. Succes!
Veilig!
Met Paypal verzekerd. Soms wat puzzelen om goed met eBay ennpsypal te communiceren.
Ik koop voornamelijk van mensen met meerdere beoordelingen die over langere tijd gegeven zijn ( niet iemand die binnen een week bij 20 verschillende verkopers stickers van 50 cent koopt…).
Let wel ip de verkoopkosten, 10%.
Rustig alles doorlezen, oefenen en doen!!!
Heb al vaker de koop buiten eBay om gedaan.
Gaat goed omdat ik erg betrouwbaar ben !!
Oplichting net als Mp makkelijk. Zelf ooit auto onderdeel gekocht. Betaald maar nooit opgestuurd.
Mijn advies zelf ophalen anders niet doen.
Overigens oplichter wel kunnen vinden onder zijn echte naam, en toen een mail klaar gezet voor zijn baas. Toen de oplichter deze mail vooraf mocht lezen stond na weken lang stalken van mijn kant het geld binnen het uur terug op mijn rekening.
Er staat “over de verkoper”; daar staat begindagen en de beoordelingen.
Nuancering; relatief veilig, ik heb in de meer dan duizend transacties 1x niets gekregen, enkele keten via Paypal m’n geld teruggekregen!
//eu1.dh-cdn.netL//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netE//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netE//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nety//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net(//eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net)//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netE//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nety//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netK//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netK//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netM//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netE//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nety//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netE//eu1.dh-cdn.netx//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netB//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nety//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netO//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net😳//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net
Ook hier diverse deals via Kleinanzeigen gedaan.
Tot nu toe geen horloges maar veelal producten onder de €100. Meestal geld gewoon overgemaakt via bank en nog nooit problemen gehad.
Betaal je via Paypal ben je net zo goed verzekerd als via eBay.
Mooi om te lezen dat er meer mensen van mijn soort zijn…Ik heb vroeger eens een versnellingsbak gekocht voor mijn jeep,in the States. Die werd ook niet verstuurd. Na een belletje met de locale Sheriff en een navolgend huisbezoek mijn geld teruggekregen.
Online aankopen blijven altijd een gok,maar who dares wins!
Ga niet naar eBay Kleinanzeigen, daar valt niets te halen, just move along… Er staan trouwens niet eens horloges op, alleen maar Bratwurst.
Das stimmt leider nicht HorloG!!
Ssssst…
(Glücklicherweise braucht man doch eine ziemlich gute Beherrschung der Deutschen Sprache um überhaupt etwas kaufen zu können. Übrigens wünsche Ich alle meine Uhrenfreunde natürlich viel Erfolg bei der Suche nach Schnäppchen.)