Ebay moet betalen voor namaak goederen

Ben benieuwd wat voor een effect het onderstaand bericht heeft op het aanbod van namaak horloges.

http://www.nu.nl/news/1634699/57/eBay_moet_betalen_voor_namaakgoederen.html

Michel

Goed zo, en dan hoop ik dat ze er wat van leren en ze Marktplaats (is ook van eBay) ook gelijk wat strenger gaan modereren!

Dat zijn geen misselijke bedragen! Als er meer van dit soort claims komen, die ze ook echt moeten betalen na alle processen, lijkt me dit einde eBay cq Marktplaats…

Keihard aanpakken, dit soort praktijken! Tegelijkertijd realiseer ik me ook wel dat het vrijwel onmogelijk is om een wereldwijde e-veiling als eBay totaal te controleren op namaak-goederen in alle categorieën.

Van belang is dat de fabrikanten zelf actie ondernemen. Het levert succes op.

Dit zal ongetwijfeld impact hebben binnen Ebay en Marktplaats, want daar is heel wat van de rommel te koop.

goed bericht.

Een Parijse rechter heeft bepaald dat… Ja ja En Ebay gaat dat bedragje
direct voldoen. Ze hebben vast wel een echte advocaat in de aanbieding
voor deze inhalige jongens.

Zo, dat is een flink bedrag. Ik denk dat het best eens zou kunnen betekenen dat Ebay (en hun dochter onderneming Marktplaats.nl) beter op hun tellen gaan passen.

Het verschil tussen marktplaats en ebay is, dat bij marktplaats er nog vaak bij wordt verteld dat het om een replica gaat.
Bij eBay worden replicas verkocht als een echte en dus ook voor die prijs! Dat is echt schandalig!!

Als ik dat zie op eBay geef ik het ook altijd aan.

Goed nieuws, ik verbaas me al tijden over het gemak waarmee dit soort veiling- en advertentiesites gebruikt kunnen worden om nagemaakte goederen aan te bieden.

ik heb ook wel eens een nepper gemeld aan Ebay. Toen hij was verwijderd stond hij er na een paar dagen weer op bij dezelfde verkoper…maar goed dat er actie ondernomen wordt.

Groet,
Arno.