Kleine lettertjes (in het Nederlands):
“Let op.
Het betreft hier een afbeelding van het horloge, en geen tastbaar horloge.
U kunt voor de koopprijs slechts 1 afbeelding in zwart wit toegezonden.”
Een buitenlander kan dit niet lezen en met verzendkosten a 30Euro denk je ws. ook dat het een echt horloge betreft.
Bij een vraag over het horloge laat de verkoper bewust de mogelijkheid achterwege om duidelijk te maken dat het slechts een afbeelding en geen tastbaar horloge betreft wat geveild wordt.
Dit lijkt mij aan alle kanten misleidend genoeg. Beschrijving van het item moet m.i. afbeelding zijn en geen tweedehands horloge.
Was ook aan het zoeken maar e-bay veiling hebben geen aanklikbare link om melding tegen een aanbieding te doen.
De e-bay policy is echter vrij duidelijk over misleiding.
In de titel mogen alleen objecten worden beschreven die daadwerkelijk te koop worden aangeboden.
Richtlijn:
Geef duidelijk in de objectbeschrijving aan waarom je een woord of zin hebt opgenomen in de titel wanneer het lijkt alsof dit woord of deze zin niets met het object te maken heeft.
Als een bieder aan de hand van de objecttitel niet kan bepalen welke objecten je aanbiedt, is de titel misleidend en dus verboden op eBay.
De advertentie is misleidend. In het Engels wordt gesuggereerd dat er een Rolex horloge wordt aangeboden. Het betreft echter enkel een zwart wit afbeelding (en let daarbij op de verzendkosten!!). In het Nederlands wordt middels kleine lettertjes melding gemaakt van het feit dat het een afbeelding betreft, maar in het Engels niet. Het antwoord dat de verkoper geeft op de Engestalige vraag is derhalve misleidend cq crimineel.
Als ik dat lees zie ik dat hij een keer samen met ebay iets heeft georganiseerd ten bate van Villa Pardoes :S
Dit leidt mij to de volgende gedachte, zou zijn ebay account gekaapt kunnen zijn door internet criminelen? Of is hij zelf toch gewoon een dood ordinaire oplichter?