Ebay Oplichting

Als dit geen oplichting is weet ik het ook niet meer:

http://cgi.ebay.nl/Rolex-Submariner-afbeelding_W0QQitemZ270326081569QQcmdZViewItemQQptZNL_Horloges?hash=item270326081569&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2|65%3A1|39%3A1|240%3A1318

Kleine lettertjes (in het Nederlands):
“Let op.
Het betreft hier een afbeelding van het horloge, en geen tastbaar horloge.
U kunt voor de koopprijs slechts 1 afbeelding in zwart wit toegezonden.”

Een buitenlander kan dit niet lezen en met verzendkosten a 30Euro denk je ws. ook dat het een echt horloge betreft.

Wat kun je tegen zoiets doen??

Zo zeg, daar zeg je me wat. Word ff zoeken hoe we dit blokken kunnen dus.

Bij een vraag over het horloge laat de verkoper bewust de mogelijkheid achterwege om duidelijk te maken dat het slechts een afbeelding en geen tastbaar horloge betreft wat geveild wordt.
Dit lijkt mij aan alle kanten misleidend genoeg. Beschrijving van het item moet m.i. afbeelding zijn en geen tweedehands horloge.

Dat heb ik ook gezien. Ik heb inmiddels een email naar ebay customer support gestuurd. Om deze veiling te melden.

Hopelijk worden de huidige bieders zo behoed voor een miskoop.

Was ook aan het zoeken maar e-bay veiling hebben geen aanklikbare link om melding tegen een aanbieding te doen.
De e-bay policy is echter vrij duidelijk over misleiding.

In de titel mogen alleen objecten worden beschreven die daadwerkelijk te koop worden aangeboden.

Richtlijn:

Geef duidelijk in de objectbeschrijving aan waarom je een woord of zin hebt opgenomen in de titel wanneer het lijkt alsof dit woord of deze zin niets met het object te maken heeft.

Als een bieder aan de hand van de objecttitel niet kan bepalen welke objecten je aanbiedt, is de titel misleidend en dus verboden op eBay.

Helaas zegt de object titel dat het een afbeelding betreft :frowning:

“Rolex Submariner afbeelding”

Alleen in het NL, de beschrijving en Q/A wijst op iets anders…
Met 30 euro verzendkosten, ook nog :frowning: Pure oplichting

Maar op de Engelstalige vraag wordt een heel ander antwoord gegeven, nl dat het de verkoop van een horloge betreft.

Is toch best een redelijke prijs voor een mooie foto:(

Erg jammer… Hopelijk heeft WRX vandaag geen ritje naar Nuenen in de TomTom staan…

Groet
Mark

Ooooohhh sh.t!!! Dat is 'm… (:D(:D(:smiley:

Maar hierbij een eenmalig aanbod.

Op verzoek stuur ik mijn plaatjes, geheel vrijblijvend, zonder kosten en in kleur per e-mail naar je toe.

Eens kijken of ie daar tegenop kan concurreren.:wink:

Michel

Hoe is 't afgelopen vandaag ?!? Hebbie 'm ?

Groet
Mark

vanavond 20.00 uur is R-day!

Hier kan je customer support bereiken. Als we deze advertentie nu massaal aangeven, moet er enige eer te halen vallen:

http://pages.ebay.nl/help/contact_us/_base/LV_7_1NL.html?item=&dsturl=http%3A%2F%2Fpages.ebay.nl%2Fhelp%2Fcontact_us%2F_base%2Findex.html&tier0=[object+Object]&tier1=LV_7_1NL&tier2=LV_7_1NL&continue=Doorgaan+>#

Wat een lelijke boef is dit :X Zo iemand moet gekielhaald worden.

Gebruik evt deze tekst,

Objectnummer(s):
270326081569

De advertentie is misleidend. In het Engels wordt gesuggereerd dat er een Rolex horloge wordt aangeboden. Het betreft echter enkel een zwart wit afbeelding (en let daarbij op de verzendkosten!!). In het Nederlands wordt middels kleine lettertjes melding gemaakt van het feit dat het een afbeelding betreft, maar in het Engels niet. Het antwoord dat de verkoper geeft op de Engestalige vraag is derhalve misleidend cq crimineel.

Gemeld bij Ebay.

Wat een vies staaltje oplichting :X

Ik heb uw tekst ook gebruikt Hans, nu hopen dat we onze eerste doelstelling in 2009 kunnen voltooien.

Ik heb de feedback die hij zelf op andere heeft gegeven eens doorgenomen en dan blijkt dat hij zelf ook een website heeft: Cookingclub.nl

http://cookingclub.nl/colofon.html

Als ik dat lees zie ik dat hij een keer samen met ebay iets heeft georganiseerd ten bate van Villa Pardoes :S

Dit leidt mij to de volgende gedachte, zou zijn ebay account gekaapt kunnen zijn door internet criminelen? Of is hij zelf toch gewoon een dood ordinaire oplichter?

Afijn dit kan Ebay eenvoudig uitzoeken lijkt me.

Smerige advertentie, hopelijk dat de verschillende meldingen die inmiddels zijn gedaan bij ebay effect hebben.

Heb ook de twee andere fora maar even voorzien van dit draadje.

hans