eBay/Paypal bevestigd adres

Lekker kl.te.
1 ding begrijp ik niet, je kon/kan (?) iemand dat horloge op laten halen en betalen,wat is het probleem dan?
Je had dit toch na de koop direkt voor kunnen stellen?
Ik weet het is mosterd na de maaltijd, dus makkelijk l.llen vanaf mij luie stoel.
Stond er in de veiling dat het horloge voor elk continent beschikbaar was?
Indien dat zo is, MOET hij hem leveren.
Ik hoop als het op niets uitloopt dat je je geld zo snel mogelijk terug krijgt…
Bij een dispute kan Paypal beide accounts bevriezen.
Suk6.

Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat er in de veiling stond, maar had wel degelijk de mogelijkheid van een internationale en/of zending via Washington besproken voordat ik m’n bod uitbracht. Daar was hij akkoord mee, anders had ik het nooit gedaan.

Hij kan wel MOETEN leveren, maar natuurlijk wel tegen voorwaarden die hij zelf kan stellen, en waar ik (hoop ik!) het recht heb niet akkoord mee te gaan.

Ik weet nu pas z’n adres, dat stond in de geld-terug transactie die hij me voorstelt. Dat is net wat ver weg om 'm op te laten halen. M’n vraag aan hem indertijd was waar 'ie ongeveer woonde, zodat ik kon zien of het mogelijk was of niet. (Washington DC <> Conneticut is net wat ver)

Ik kan m’n geld nu terug krijgen als ik wil… gewoon even opwaarderen (en maar zien hoe ik daar weer vanaf kom) en 3.4% aan Paypal afstaan. En met het risico dat hij dan op het laatste moment (over 45 dagen) opeens zegt van goh, die vent is z’n belofte niet nagekomen m’n geld terug te geven, dus laat ik het PayPal maar even teruggeven. En daar kan ik dan vervolgens niets meer tegen doen.

Ik hoop maar dat ie m’n Dispuut niet al te slecht opvat, voor reden vatbaar is, en de som gewoon via een lid-naar-lid PayPal overboeking overmaakt. Dat moet voor hem geen verschil maken.

Ik hoop het ook voor je maar als je diep in mijn hart kijk zou ik niet zo snel met een dispute zijn begonnen.
Dit kan nadelig voor iedereen uitpakken.
Als ik je 1 advies mag geven laat hij het direkt teurgstorten.
Jij maakt het vervolgens direkt over naar je bankrekening.
Ik weet het kost wat maar liever ietsje minder dan weken (?) in onzekerheid.
Als hij je terug stort kan hij met geen mogelijkheid meer aan je geld komen.
Daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Dat opwaarderen stelt nada voor.
Is zo gepiept.
Alleen begrijp ik niet waarom dat moet?
Je kan als elk lid geld (premier/business etc) teruggestort krijgen.
Of het moet veranderd zijn?

Een dispuut is volgens mij niet veel meer dan een geformaliseerde discussie met de verkoper. Die dus wordt opgenomen, maar waar PayPal pas bij betrokken raakt op het moment dat ik (of hij?) de zaak escaleert.

Ik hoop inderdaad dat dat niet hoeft.

Mijn probleem: hij probeert me met z’n krediet pas te betalen. Ik snap niet waarom hij dat doet, maar ik kan dat alleen accepteren als ik naar business of premier opwaardeer. Da’s misschien simpel, maar kost geld en ik weet niet hoe makkelijk ik weer naar een gewoon account terug kan.
En, omdat het een transactie is, alsof ik 'm iets verkocht heb, kan hij het geld terug eisen op dezelfde manier als hij vreesde dat ik dat zou kunnen doen.

In principe wordt alles wat ik via Paypal terugkrijg direct naar m’n bankrekening gesluisd. Zo ging het tenminste de paar vorige keren dat zoiets aan de orde was (in Nl. misschien niet?).

Maar Paypal kan aan m’n rekening komen, als ze dat willen. Dus ik ben nooit helemaal veilig.

wat is zijn gebrukersnaam?

http://search.ebay.nl/_W0QQtZvbQQsofindtypeZ9

probeer dit is.
volgens mij kan je hiermee het object zien.
alweer een mosterd na de maaltijd tip maar slaat de advertentie altijd op.

Oh, bedankt, maar ik had het object in m’n “volglijstje” opgeslagen. En daar zit het nog steeds in. Ik was alleen even te lui om te gaan kijken.

ok wat staat er?
Dit:

Verzend- en betalingsgegevens
Verzendkosten Beschikbare services Beschikbaar voor
US $ XXXX Other (see description) alleen Verenigde Staten
US $ XXXX Andere internationale verzending (zie beschrijving) Wereldwijd

Wordt alleen verzonden binnen Wereldwijd.

Er stond alleen in de VS.

Maar ik heb contact met 'm opgenomen VOORdat ik m’n bod uitbracht, en dit besproken.

En het idee was van het begin dat het horloge zelf (en uiteindelijk de hele mikmak) naar een VS adres gestuurd zou worden.

Dan zou ik als ik in jouw schoenen zou staan zsm je geld terug laten storten.
Een geschil opstarten voor een object die niet voor jouw continent is bestemd is niet slim.
Ik begrijp dat je het horloge graag wilde, maar je handelt volledig tegen alle regels van e bay in.
Je had uberhaupt niet mogen bieden laat staan winnen.
Lees:

Ongewenst kopen

Kopen op een manier die in strijd is met de voorwaarden die in de objectbeschrijving zijn vermeld.

Voorbeeld:
de verkoper geeft aan dat deze uitsluitend nationaal kan verzenden en de koper bevindt zich buiten het opgegeven verzendgebied;

Zie het niet als een preek of wat dan ook. :slight_smile:
Ik hoop voor je dat het allemaal met de bekende sisser afloopt.
suk6.

Ik ga naar bed morgen alweer een drukke dag op oh nee alweer een hele dag op Loosdrecht rondhangen met de wind mee.

Wel, PayPal heeft de verkoper aangeraden mij de hoor hem voorgestelde creditcard betaling te laten annuleren, zodat 'ie de “refund” optie kon gebruiken. Liet 'ie me 2 dagen geleden via het dispuut mechanisme weten. Dat heb ik dus gedaan (en dat ook in de dispuut log vermeld) maar ik heb nog niets terug zien komen. Misschien vanavond PayPal zelf maar eens bellen.
(en da’s vervelend joh, ipv een toetsen keuze menu hebben ze een “gebruikersvriendelijkere” interface… stemgestuurd. Dat gaat dus 2x zo langzaam…)