eBay/Paypal bevestigd adres

Sorry voor dit een beetje off-topic vraagje…

Weet iemand hoe je een PayPal (leverings) adres kunt bevestigen? De verkoper waar ik m’n RXW gewonnen (en inmiddels betaald) heb zit me daar nu over door te zagen. Ik ben misschien blind, maar kan niets ontdekken in PayPal hoe je zoiets zou moeten doen. Niet eens of het überhaupt wel kan met niet-US adressen…

Alvast bedankt,
René

Dit is dus alleen voor adressen in de Verenigde Staten en niet Nederland

Nu woon ik in Frankrijk… maar dat is nog meer buiten de VS dan Nederland

(we hebben hier dus geen Corps Diplomatique d’Amérique :wink: )

Goedendag.

Als ik aanlog bij Paypal krijg ik een overzichtspagina met daar onder ander als status: Nederlands - niet gecontroleerd. Als ik daarop klik krijg ik het aanbod om “gecontroleerd lid” te worden tegen € 1,50 aan kosten. Volgens mij wordt op deze manier ook je adres bevestigd.

Nee. Ik ben lid sinds voor de Paypal - Europa vestigingen, en ben zgn. Verified lid. Dat betekent alleen maar dat ze je die 1.50$ afboeken (was 1.95 in mijn tijd) om te verifieren of je bankgegevens kloppen. Dat bedrag ben je overigens niet kwijt, het komt (of kwam!) op je Paypal rekening te staan.

Goed. Weet iemand dan hier of er voor verkopen aan internationale kopers ook een “Seller Protection” bestaat? In de VS moet daarvoor de koper een geconfirmeerd adres hebben (zodat PayPal weet dat bestellingen er aan kunnen komen). Dat is vrees ik een beetje waar mijn verkoper (nu ineens) achter heen zit…

RJ,

Dat gezeur heb ik af en toe ook wel eens,
Ik vertel de verkoper dan, dat alle niet -US PayPal members wel verified (kunnen) zijn, maar niet confirmed.
verder wijs ik ze op mijn Feedback score, en vertel ze dat de US - Netherlands postal service perfect werkt.
Ik hoop dan maar, dat US-Frankrijk ook goed werkt ???

deze info aan de verkoper is (bijna) altijd voldoende.

heel soms werkt dat dan ook niet,dan laat ik een vriend in de US de boel afhandelen, via zijn PayPal account en via zijn adres in Californië of een ander in New York.
zo werk ik ook met xenofobe verkopers,die dus helemaal geen zaken buiten de US willen doen.

dankzij Italië heeft heel Europa bij sommige US verkopers een slechte naam, daar verdwijnen blijkbaar heel veel
postpakketjes,

Groet, André

Dat kan ik bevestigen, in Italië verdwijnen heel veel pakketjes. Zelfs al stuur je ze met UPS en verzekerd tot en met.

Maar als ze verzekerd zijn wat is dan nog het probleem?

Mijn probleem is een beetje dat dit dus pas is gaan spelen nadat ik betaald had. Ik kan m’n collega dus niet even vragen voor me te betalen (het horloge zelf komt als het goed is wel met hem mee hierheen). Hij heeft bijna zeker geen PayPal rekening.

Ik heb nog nooit problemen met een bestelling gehad. Ja, 1x, door de douane. Die is nog net bij mee aangekomen, toen. Tegenwoordig laten ze hun zaakjes door een bedrijf afhandelen (en daar mag ik voor dokken), dus is het risico iets kleiner geworden.

GRRR

PS: met xenofobe verkopers doe ik dus uit principe geen zaken. Die krijgen hooguit te horen waar ze hun spulletjes kunnen stoppen.

Heeft de verkoper de PayPal betaling geaccepteerd ???
door 'm te accepteren gaat hij eigenlijk accoord met jou verified non-confirmed adres.

meestal accepteren verkopers deze betalingen gewoon niet, als ze alleen US PayPal betalingen accepteren.
tis of 't één of het ander. er verschijnt dan een vierkantje met pending achter de betaling in je account.
ik zou anders voorstellen aan die verkoper om dan maar een Western Union betaling te doen.
nadat je die PayPal betaling uiteraard gecancelled hebt.
Ik begrijp die angst wel om PayPal betalingen niet te accepteren, maar het confirmed of niet ,geeft geen enkele extra zekerheid voor de verkoper.
en standaard verzekeringen afgesloten door verkopers in de US ,terwijl hun spullen in Italië of ergens anders buiten de US verdwijnen, keren dus in 99% van de gevallen nooit uit.
USPS Express Mail is één van de weinige betrouwbare manieren om spullen vanuit de US naar Italië te verschepen.(kost wel wat meer)kun je ook nog voorstellen aan verkoper.

Sterkte met de hele afhandeling.

André

Ah, de betaling is ook een beetje anders dan normaal verlopen. Ik kwam er vrijdag avond achter dat m’n bank in het weekend geen enkele transactie doet (behalve creditkaart afboekingen), dus kon ik het benodigde bedrag pas maandag van de bijbehorende spaarrekening afhalen. Ik heb dus in 2x betaald, om zo kort mogelijk rood te staan (hetgeen uiteindelijk niet nodig bleek te zijn geweest… bankbedienden zijn zo te zien overal onbenullen). Was nog netjes binnen zijn 72u limiet, maar betekent wel dat ik niet de automatische eBay “rekening” heb betaald.
Ik weet niet of dat nog wat uitmaakt voor het al dan niet akkoord gaan.

Ik kreeg net een berichtje van de verkoper dat het wel goedkomt. Gelukkig maar, ik begon me al af te vragen of ik weer achter het net viste…!

Je kunt via UPS (of Fedex) ook een verzekering afsluiten. Die zal toch wel uitkeren als een pakketje kwijtraakt?!

Hoe dan ook, ik heb 'm voorgesteld dan maar alles naar m’n collega in Washington te sturen. Die kan dan wel kijken of 'ie alvast wat vooruit stuurt. Kan die de universiteit mooi laten betalen - wij sturen hem zijn persoonlijke post nog steeds door :wink:

alles wat afwijkt van de standaard procedure wekt argwaan bij met name US verkopers,
als je dus via zijn emailadres een betaling doet op jouw naam,en niet via zijn gestuurde PayPalform, en vervolgens dan vraagt om het horloge naar iemand anders te sturen wijkt dus wel aardig af :slight_smile:

Verzekeringen kun je bij iedere vervoerder afsluiten, maar als het item zoekraakt buiten de US, heb je gewoon een
een probleem.

André

  1. het versturen naar iemand anders was van tevoren besproken.

  2. Wat is het nut van een verzekering (of zelfs duur betalen voor UPS/Fedex/etc) als, wel, je er niets aan hebt?!

  1. dat heb je dan goed geregeld (tu)
    van te voren kun je veel meer afspreken en regelen , dan na het einde van de veiling.
    met name de CN 22 groene sticker is voor mij belangrijk :slight_smile:

  2. dat vraag ik me dus ook af, ik laat dan ook alles onverzekerd opsturen :slight_smile: met USPS Global Priority — flat rate enveloppe voor $ 5,25 of —small of medium variable weight carton box voor $ 10,- , gaat al 200 keer goed zo.

  1. Ja, het enige wat niet afgesproken was was de onbenulligheid v.d. bank. Ik weet dus nu dat ik betalingen ook niet in het weekend worden verwerkt. Gelukkig maar, zou anders eigenlijk diefstal zijn.

  2. zucht. We hadden zo te zien verzekeraar moeten worden…

Beetje offtopic , maar vraag het me momenteel af:

Is het teveel gevraagd om aan een amerikaan te vragen jou op je paypal in euros te laten betalen of is dat heel makkelijk te doen aan zijn kant?

Volgens mij kost het me uiteindelijk geld om die dollars weer terug in euros op mijn paypal te krijgen (paypal wisselkoers is niet zo gunstig…)

kleine lettertjes en algemene voorwaarden goed doorlezen, en je komt er dan vaak achter, dat in jouw geval de verzekering helaas niet uitbetaalt.:frowning:

je kunt beter in verzekeringsmaatschappijen beleggen, dan verzekeringen zelf af te sluiten :slight_smile:

André

is net zo duur voor die Amerikaan om USD naar euros te wisselen, als voor jou om USD naar euros te wisselen.
teveel gevraagd ? ligt er aan , koopt die Amerikaan wat van jou in USD of in Euros ?

André

ik betaal ook weleens in dollars met m’n creditcard via pp. is dit voor amerikanen net zo makkelijk om met cc in euros te betalen?
Hij wil iets van mij kopen en in principe kan ik 'm dus voorstellen om het euro’s te betalen…

Ja, is voor Amerikanen net zo makkelijk, en het lijkt mij niet meer als normaal dat hij in Euros aan jou betaalt.
of dat nou via zijn PayPal account gaat ,met of zonder cc, of via een banktransfer of via Western Union.

groet, andré

Nou, dit wordt dus niks. Na eindeloos heen en weer pruttelen, aanboden om een brief te sturen waarin ik verklaar geen misbruik te maken v.d. mogelijkheden die PayPal biedt om m’n geld terug te krijgen zelfs als het horloge uiteindelijk binnen is, na een aanbod om 't horloge op te laten halen, na contact met Paypal van beiden kanten…

stelt de verkoper me voor me het geld terug te boeken, zodat ik het dan vervolgens via wire of -U raadt het al- Western Union kan sturen, waarna hij het pakje wel naar m’n collega in Washington zou sturen die het vervolgens meeneemt.

Oh ja. Dat kennen we ergens van.

Ik zeg tuurlijk, stuur me het geld maar zo snel mogelijk,en je bank gegevens - denkend dat ik 'm daarna wel uitleg dat ik er toch maar vanaf zie.

Betaalt 'ie me via krediet kaart. Dus

  1. dat kost me zo’n 40$, plus de kosten van het opwaarderen naar een Business account
  2. kan 'ie me de loer draaien waar 'ie zelf bang voor is, nl. z’n geld terug eisen als ik niet alsnog betaal. En helaas gaat hij dat langer kunnen dan ik vervolgens m’n oorspronkelijke transactie weer kan terugdraaien.

Dus toch maar een Dispute gestart, met een zo vriendelijk mogelijke toon (dit is in feite een door Paypal opgeslagen mogelijkheid om een onenigheid op te lossen). Ik heb niet echt de indruk dat 'ie me gaat willen verlakken (hij was te weinig erbij betrokken daarvoor, of HEEL snaaks) maar ben het liever voor.

#&^$#@$ Hoop dat dit niet een duur lesje gaat worden!