Ebay/paypal email adres verzoek

Beste allemaal,

ik lees hier vaak verhalen over transacties die niet goed zijn afgelopen, of tot veel frustraties geleid hebben. Wellicht ben ik te achterdochtig geworden, maar toch graag even jullie mening.

Ik ben via ebay in contact gekomen met een italiaan (rome) die iets aanbied dat ik graag wil overnemen. Nu hebben we een overeenkomst over de prijs en heb ik gevraagd om mij de rekening incl verzendkosten te sturen (paypall) zodat ik deze kan overmaken.

Nu krijg ik dit bericht:

Ciao Erik,
it’s ok.
Please, I need your e-mail address to send the Paypal invoice.
Have a good night
Marco

De correspondentie hiervoor was overigens wel wat uitgebreider en dus imo ‘normaal’

Ik dacht dat om het veilig te maken alles via ebay en paypall zou lopen en niet via mijn eigen mail

Ik ben niet zo thuis in het ebay paypall wereldje maar ik hoop dat jullie mij kunnen informeren of dit gebruikelijk is (de transactie dus via paypall invoice/eigen email adres) of niet.

Dank!

Je Paypal account (als je dat al hebt) us gekoppeld aan je e-mailadres.
Wil je extra zekerheid verstuur dan niet via gift

Ik heb een paypal account dus ik vroeg mijn af waarom hij dan toch mijn emailadres wil hebben

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Het klinkt niet heel ongebruikelijk. De verkoper stuurt je een betaalverzoek via PayPal (daarvoor heeft hij een adres nodig) en vervolgens betaal jij. Ik heb dit vaak genoeg meegemaakt en ging steeds goed
 Als je altijd maar even checkt of op de echte PayPal site inlogt, ik krijg vaak rare spam.

Dank voor je reactie (en ook maar even gelikt, je hebt een queeste begreep ik in een ander topic)
Niets raars dus als hij ondanks de ebay accounts toch om je prive email vraagt?

Zonder je e-mailadres kan hij niks.

Een SuperC gelikt ? :flushed::flushed::flushed:

Als je iets koopt via ebay of wilt kopen via ebay en de verkoper vraagt je email adres om je een invoice te sturen, wil de verkoper daar ebay kosten mee ontlopen.

Is op zich prima, ik zou dan alleen wel aangeven dat er voor jou ook een voordeeltje aan moet zitten. Anders kan je net zo goed via Ebay kopen.

LOL, nee een like gegeven :innocent:

He santa sangria,

dank voor je input! Zijn bij invoice dan wel de gebruikelijke ebay/paypal voorwaarden en garanties of is dit de “gift” optie?

1 like

Als hij je een invoice stuurt, heb je gewoon kopersbescherming via paypal. De tussenkomst van Ebay heb je als koper niet nodig.

Aangezien de verkoper het emailadres van dins1 vraagt, lijkt me het duidelijk dat hij buiten ebay om de verkoop wil doen.

Als de verkoop via Ebay zou gaan, heeft de verkoper het mailadres van dins1 niet nodig en kan dins1 gewoon de factuur via ebay met paypal betalen.

1 like

Ik krijg ook wel eens een invoice als ik meerdere items in Ă©Ă©n keer koop van dezelfde verkoper. Of als ie de verzendkosten nog moet aanpassen/berekenen. Maar dat gaat inderdaad via ebay. (“vraag de verkoper om de verzendkosten”)
Dat kan je misschien ook doen, het gewonnen item bekijken en dan moet er bij betalen ergens een linkje zijn “vraag de verkoper om verzendkosten” zoiets, en dan kan ie jou een invoice sturen.

Dat kan wel hoor, maar dan moet je met paypal bellen en de situatie uitleggen.

Maar als iemand een invoice stuurt, is dat natuurlijk niet als gift/family friends maar als transactie voor een product of dienst. Volgens mij kan je niet eens een invoice voor een gift sturen.

En dat is mijn punt, ik wil het gewoon normaal via de ebay/paypal laten verlopen ivm zekerheden ( wellicht onterecht) die ik hoop te hebben van die partijen.

1 like

1 like

Je kan het wel steeds ergens anders over gaan hebben, maar je hebt gewoon geen gelijk wat betreft het ebay en paypal verhaal. Wat je nu aankaart heeft er niets meer mee te maken.