Ebay Return Probleem

Ik heb een tijdje geleden een item besteld van Ebay maar de verkoper heeft mij het verkeerde horloge toegestuurd. Nou okay, een case geopend op ebay en terug gestuurd. De verkoper heeft verder geen shipping label gegeven. Ik heb het verkeerde horloge gewoon op de bus gedaan zonder tracking (ik dacht dat ik de shipping terug zelf moest betalen). Erg dom natuurlijk want ik weet niet wat er met het pakketje is gebeurt. Volgens de verkoper is het nooit aangekomen. Vandaag te horen gekregen dat hij een case heeft gemaakt en die in zijn voordeel is besloten en ik geen refurnd krijg.

Maar wat er is gebeurt is dat hij mij een goedkoper horloge heeft toegestuurd. En ik heb dus wel de volle mik voor dit horloge moeten betalen. Wat kan ik nu het beste doen? ik weet dat ik niet al mijn geld terug krijg, maar ik wil zeker dan toch het prijsverschil en shipping terug tussen beide horloges.

Hoe kan ik contact zoeken met ebay? Kan ik hun mailen? Ik word alleen maar doorverwezen naar nutteloze pagina’s waar ik niet vind wat ik wil.

En zelfs mijn negatieve feedback is verwijdert???

Groetjes,
Een boze Koekoek

Beetje dom Koekoek om zonder track and trace nummer iets te retourneren.

1 like

Ja nog al dom, mijn eigen fout. Maar het kan toch niet zo maar zijn dat ik dat prijsverschil tussen beide horloges moet betalen nu?

Jazeker wel

Normaal gesproken niet, maar in dit geval denk ik wel. Je kunt namelijk niet bewijzen dat je een goedkoper horloge hebt gekregen, omdat je hem al hebt teruggestuurd zonder bewijs van verzending

Ik heb foto’s van het horloge van de return case die ik heb gemaakt.

Heb je ook bewijs dat je hem daadwerkelijk hebt verstuurd?

Ja maar geen bewijs dat u dit horloge inmiddels niet op Marktplaats hebt verkocht

Ook al moet je de verzendkosten zelf betalen, altijd track en trace. Pas op, track en trace betekent niet aangetekend. Ook met alleen track en trace heb je met een klok van waarde weinig poten om op te staan. Ik verstuur altijd aangetekend en is iets meer waard dan de 500 piek standaard neem ik altijd de extra verzekerservice, die paar euro maken dan ook niet meer uit. En fotografeer altijd de doos met de verzendstickers er op !!

Nee. Maar dat maakt in dit geval dan toch niet uit. Want ik heb nu een goedkoper horloge. De verkoper maakt dus niet winst op mij door mij het verkeerde horloge toe te sturen.

Jazeker wel. Toon jij achteraf maar eens aan dat het horloge goedkoper was en jij hem daadwerkelijk terug hebt gestuurd.

Het is een dure les, maar als je niet volgens de regels speelt, ben je de klos

Je hebt het horloge toch al teruggestuurd? Misschien was het een fout van de verkoper of heeft hij het express gedaan, dat weet ik niet. Echter is het horloge nu ‘kwijt’, met de foto’s kun je misschien bewijzen dat je een goedkoper horloge hebt gekregen, maar de verkoper zal je niet zomaar het geld overmaken zonder het horloge terug te krijgen.

Als je met PayPal hebt betaald kun je in ieder geval de retourkosten terug krijgen

2 likes

Stel dat ik een horloge van 100€ koop. Hij stuur mij een horloge van 50€ op. Al stuur ik het horloge niet terug dan kost dat de verkoper 50€. Maar vervolgens heb ik daar wel 100€ voor betaald. Dus los van of ik het terug heb gestuurd maak ik 50€ verlies. Ik wil dat geld graag terug hebben.

Helaas wel ja. Was de eerste keer dat zo iets mij gebeurt. Goeie les voor de volgende keer…

Met wie of wat moet ik daar voor contact mee opnemen? Bedankt voor alle info en meedenken iedereen!

In je PayPal account pagina staat bovenin een item over gratis retourneren

Ja maar je kunt niks bewijzen. Daar gaat het om.

Ik heb bewijs van ontvangst en het feit dat het het verkeerde horloge is.