Ik weet het, er is hier al dikwijls aangeraden op eBay ver weg te blijven van twijfelachtige verkopers. Ik kon echter niet aan de verleiding weerstaan een goedkope vintage Seiko 5 te kopen van een Indiër - ervan uitgaande dat niemand PayPal betalingen toelaat als men niet zeker is van zijn producten. Ik ontving echter niet alleen een kapotte Seiko 5, maar het was ook nog eens een frankenwatch die totaal niet overeenstemde met de foto’s op eBay.
Via eBay heb ik proberen discuteren met de man, maar er viel met hem niet te praten. Dan maar een PayPal dispuut geopend.
Afgelopen week kreeg ik een mail van PayPal met de melding 'Return item(s) for a refund You’re eligible for a 30,00 USD refund. Please ship the item(s) before 29 January 2019…
Twee minuten later kreeg ik nog een mail van hen, ditmaal met de tekst This case is now closed We’ve reviewed the information regarding the case below and have decided in your favor. We have issued a 30,00 USD refund to your PayPal account or original payment method. This case is now closed.
Inmiddels staat die 30 dollar ook terug op mijn rekening. Moet ik nu echter dat horloge nog terugsturen of niet? Ik vind nergens een antwoord op die vraag en kan in de afgesloten case ook niks meer doen.
Normaal krijg je het bedrag op te zien op je rekening nadat de verkoper het item terug heeft ontvangen.
Lijkt erop dat hij heeft meegewerkt om de case in je voordeel te sluiten.
Terug sturen is niet meer nodig
Het was het kleurtje van de wijzerplaat dat me over de schreef trok… en dan nog eens met een sunburst effect. Dat was bij het ontvangen horloge ook mooi, maar helaas was er geen goed woord te zeggen over de rest.
Met een beetje research op google had je kunnen weten dat dit een nep Seiko is
en je de bestelling achterwege had kunnen laten.
Zeker als het een locatie als India betreft.
Leermomentje
Je hebt nog geluk met de coulance.
man man man, als je zulke horloges koopt dan heb je gewoon te weinig kennis opgedaan voordat je iets koopt. Natuurlijk zit verkoper fout maar het is ook een wanstaltig slechte Seiko fake.
Ik heb de vraag inderdaad bij PayPal gesteld en wacht nog op hun antwoord. Het leek me niet slecht mijn ervaring ook op het forum aan te kaarten. Een ander kan er maar van leren, net zoals ik hier ooit leerde dat PayPal de beste betaalmethode is bij twijfelgevallen. Daarom dacht ik dat weinig fout kon gaan. Blijkbaar is de winstmarge van zo’n sjacheraar groot genoeg om de kost van PayPal klachten te dragen.
Je bent er idd goed mee weg gekomen vanwege Paypal.
Mijn ervaring met PP is dat ze snel reageren en je als koper goed beschermd bent. Dat is een plus voor PP maar toch moet je gewoon waakzaam blijven en daar niet bind op varen.
Sommige zaken kun je gewoon beter mijden en India is hier op HF ook een no-go voor klokkies. Genoeg waarschuwingen van te vinden. Al kocht ik ook 2 mumbay specials die ik weer heb kunnen annuleren na advies hier. Nu ik dat weet kijk ik niet eens meer naar iets uit die streken.
De kans is blijkbaar 99% procent dat het mis gaat dus gewoon verre van blijven.