eBay : 'slechts een paar keer gedragen....'

Ik kijk al een tijdje naar een Tissot Couturier met stalen band, en uiteraard óók op eBay.

Deze week kwam er op eBay
http://www.ebay.nl/itm/111029811288?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649] [u]een gebruikte te koop[/u
met weinig informatie en slechte foto. Dus meer foto’s en info opgevraagd.

De verkoper stuurde vandaag netjes wat hoge resolutie foto’s en meldde er nog bij “dat het horloge slechts een paar keer gedragen was”.
Nu wil ik veel geloven, maar dat wil er bij mij niet in. Of hij heeft er consequent mee langs de muur gelopen, dat kan ook :slight_smile:

En waarschijnlijk heeft hij een hele ruwe huid op zijn pols, gezien de achterkant van het horloge.

Oordeel zelf:

Ik wil niet opscheppen, maar mijn vintages van 30 jaar oud zien er 10x beter uit
\0/ :slight_smile:

Tja, kan ook een paar keer een periode van een jaar zijn :slight_smile:
Hij is in ieder geval wel bereid detail foto’s te tonen, dus hij doet geen moeite het te verbloemen.

LOL, die laatste foto ziet er weel heel erg uit. Wel een mooi horloge, afgezien van die krassen dan :smiley:

Och ja… Van die zaken zoals: “slechts paar keer gedragen” of “nog nooit gepolijst”, moet je met een korrel zout nemen.

Ik persoonlijk geloof er niet in. :wink:

gr. Glenn

Glenn Schreef:

Och ja… Van die zaken zoals: “slechts paar keer
gedragen” of “nog nooit gepolijst”, moet je met
een korrel zout nemen.

Ik persoonlijk geloof er niet in. :wink:

gr. Glenn

Lijkt me ook wat kort door de bocht, er zijn hier genoeg mensen die een klok ongedragen doorverkopen.
Zelf ga ik binnenkort een klok aanbieden die werkelijk maar een keer om de pols is geweest om te bekijken.
Los daarvan blijft het een beleving, ik kan een klok 10 keer dragen zonder een krasje (mouwtje om de klok tegen deskdiving) en een ander draagt hem één keer en komt alle muren tegen.
Wat dat betreft blijft m.i. eeen F2F overdracht toch de meeste voorkeur houden.
Om de klok, voor wat betreft beleving, gelijk te zetten:)
Kort en goed wat de een ziet “als nieuw” daar ziet de ander gebruikersporen.
Al naargelang de perceptie van wat men van een aanbieding met omschrijving heeft.
De “standaard” die mensen hanteren is nou eenmaal verschillend en dat maakt het lastig om mee om te gaan.

misschien heeft de verkoper hem een paar keer gedragen, maar de eigenaar daarvoor al enkele jaren…

watchagain Schreef:

Glenn Schreef:


Och ja… Van die zaken zoals: “slechts paar
keer
gedragen” of “nog nooit gepolijst”, moet je met
een korrel zout nemen.

Ik persoonlijk geloof er niet in. :wink:

gr. Glenn

Lijkt me ook wat kort door de bocht, er zijn hier
genoeg mensen die een klok ongedragen
doorverkopen.
Zelf ga ik binnenkort een klok aanbieden die
werkelijk maar een keer om de pols is geweest om
te bekijken.
Los daarvan blijft het een beleving, ik kan een
klok 10 keer dragen zonder een krasje (mouwtje om
de klok tegen deskdiving) en een ander draagt hem
één keer en komt alle muren tegen.
Wat dat betreft blijft m.i. eeen F2F overdracht
toch de meeste voorkeur houden.
Om de klok, voor wat betreft beleving, gelijk te
zetten:)
Kort en goed wat de een ziet “als nieuw” daar ziet
de ander gebruikersporen.
Al naargelang de perceptie van wat men van een
aanbieding met omschrijving heeft.
De “standaard” die mensen hanteren is nou eenmaal
verschillend en dat maakt het lastig om mee om te
gaan.

Korrel zout dus… :slight_smile:

Gr. Glenn

Slechts een paar keer met een auto overheen gereden.

ticothijs82 Schreef:

Slechts een paar keer met een auto overheen
gereden.

Hahaha :smiley:

Je hebt natuurlijk gelijk, maar aan de andere kant: de verkoper stuurt op verzoek keurige, niet-geflatteerde foto’s. Dat maak ik weleens anders mee. Dan hoef je hem eigenlijk niet zo in zijn hemd te zetten vind ik.

Dat moest er nog bijkomen: geflatteerde foto’s sturen.

Voor mij verliest hij juist alle betrouwbaarheid door te jokken over hoe vaak het horloge is gedragen. En als iemand dan foto’s opvraagt is het toch niet meer dan normaal dat je dat dan ook doet? Is voor mij geen pluspunt hoor, hij wil immers iets verkopen.

Regelmatig vraag ik foto’s op, en soms krijg je dan reacties als ‘ik ben niet zo’n fotograaf’ of ‘heb maar een eenvoudige camera’. En vervolgens krijg je helemaal géén of zeer lage resolutie foto’s. Dat is voor mij een reden om ervan af te zien. Zelfs mijn moeder van 77 jaar kan inmiddels al redelijke plaatjes schieten, en een beetje camera (of GSM) heeft bijna iedereen tot zijn of haar beschikking tegenwoordig. Anders snap ik niet wat de betreffende verkoper op eBay doet.

Maar goed, iedereen is vrij om daarvan het zijne of hare te vinden.
:slight_smile:

Misschien heeft ie slechte oogjes :wink:

Glas is saffier vermoed ik? :+

Gedragen of niet gedragen of zelden gedragen. Ik denk het belangrijkste is de toestand van het horloge.

Deze kan best maar een paar keer gedragen zijn, alleen helaas ziet ze er niet zo uit… dus vind ik kun je dat achterwege laten… gelooft zo wie zo niemand :slight_smile:

Wat moet hij kosten??

New Old Stock lijkt me :smiley:

Met nadruk op nieuw, he? :slight_smile:

Stond op € 450 bieden vanaf…
Voor € 600 heb ik een nieuwe :slight_smile:

LUWE Schreef:

Met nadruk op nieuw, he? :slight_smile:

Correctie:VOS :smiley: Very Old Stock :smiley:

LOL…

bieden vanaf 450? En voor 600 een nieuwe?? Ga ervan uit dat je nog korting krijgt, dan zou je de nieuwe voor 500-550 kunnen krijgen??

Dan koop ik nieuw! Dan weet je tenminste waar het horloge vandaan komt EN je hebt nog garantie ook!

Misschien heeft hij hem slechts een paar keer gedragen nadat hij hem erfde van zijn vader die hem dagelijks jarenlang gedragen had…

Nu de knoop doorgehakt en een nieuwe Couturier gekocht \0/
Ik heb hem al een tijd op het oog, maar nu komt hij er aan.
Uiteraard stond ik ook wel open voor een hele mooie gebruikte, maar die worden niet zoveel aangeboden.

Dit is het 43mm model uit de
http://www.tissot.ch/index.php?collections/products/1121/n/TISSOT_COUTURIER/T035.627.11.051.00] [u]Couturier-serie[/u
.

Mocht ik er straks tijd voor hebben, maak ik misschien wel een korte review met real life plaatjes!
als het zo doorgaat moet ik mijn forumnaam misschien wel veranderen in WilTissot :slight_smile: