Ebay truuk: prijs opdrijven?

vorige week geboden op een horloge.

winnend bod lag 1 USD boven mijn maximum, maar verkoper cancelled hoogste bod en biedt mij 2nd chance “Buy now” op mijn maximum aan. Maar ik was dat weekend weg en zag de 2nd chance te laat. Na contact wil verkoper afhandelen buiten ebay, maar dat wil ik niet. mag ook niet van Ebay (maar dat is op zich niet zo spannend).

en vandaag: je raadt het vast: hetzelfde liedje. zelfde horloge 1 USD boven mijn max, hoogste bod wordt gecancelled. Koper biedt mij weer binnen 2 minuten 2nd chance aan, voor mijn max.

Tja, en dat is natuurlijk een leuke manier om mijn maximum proberen te ontfutselen! Vriendje laten bieden, cancellen, en mij dan paaien voor mijn maximum.

Deze gecancelde koper had 33 sterren, de vorige gecancelde koper 0 sterren. Een 0 sterren cancel snap ik, al stond dat niet in de advertentie. Dus ik weet niet of het dezelfde kopers zijn, ik vind het raar dat de koop binnen 2 minuten gecancelled wordt.

Maar als de gecancelde koper niet had meegedaan, had ik 1 USD boven de andere bieders geboden, en dat lag ruim 10 USD lager dan mijn maximum.

Wat denken jullie: leuk truukje? of kan gebeuren,niet mekkeren Stony?

Graag jullie gewaardeerde commentaar!

Ps.: disclaimer: ja, ik kan 10 USD extra betalen, het was tenslotte mijn max. Maar het voelt niet lekker. Ik ben benieuwd hoe ik hier over moet denken, want ik ben “Ebay” aan het leren. Ik heb omwille van de korte 2nd chance tijd alvast de verkoper gemeld dat: ik het geen fair offer vind, en dat de prijs van de naaste concurrent+1USD mij meer passend lijkt en hem uitnodig een voorstel te doen.

opgelost

verkoper ging mee in het verhaal, en uiteindelijk zijn we overeengekomen op de laatste concurrent+1USD prijs. Prijs kan niet aangepast worden in een 2nd chance, dus heeft verkoper de shipping costs aangepast.

gezien de zeer hoge rating van de handelaar zal ik er maar vanuitgaan dat het geen opzet is.

ik word steeds handiger in dat ebay-gedoe!

gegroet maar weer

Wat jij voorstelde lijkt me ook het meest redelijke.

Maar gelukkig is het goed opgelost (tu)

Groeten,

Martin

Klinkt inderdaad als een truuk maar blijkt toch zeer netjes door de betreffende verkoper te worden opgelost. De pech dat je dit twee keer overkwam is berust dan wellicht toch op ongelukkig toeval.