Ebay USA aankoop incl douane kosten

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een leuk horloge op de Amerikaanse ebay. Nu zie ik bij een aantal veilingen dat er direct de douane kosten betaald moet worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Komen er dan echt geen kosten bij als het hier aankomt?

Ik heb me dat ook afgevraagd en weet het antwoord ook niet
Hoe garandeert ebay dat er geen kosten mer bijkomen ?

Ben wel benieuwd naar de antwoorden

Heb 10 maanden terug in de USA een horloge gekocht waarbij deze service werd aangeboden, werkte perfect wat betreft de invoerrechten enzo, in Nederland dus geen verdere kosten meer. Levertijd was echter een drama zeker in vergelijking met de door verkoper aangegeven levertijd :frowning: duurde 4 weken langer dan aangegeven.

Ok, je betaald dus aan, bijvoorbeeld fedex of dhl en die nemen de douane formaliteiten voor hun rekening, zoals ze nu ook al doen

When you pay for the item through PayPal, you are authorizing 2 payment transactions. The first payment goes to the seller and consists of the item cost and the domestic shipping costs. The second payment goes to the global shipping provider and consists of the international shipping costs and any import charges.

Shipping

After receiving your payment, the seller ships your item to a US shipping center. Professional custom processors at the US shipping center process the package, complete customs forms, pays applicable import charges, and ship the package to the address that you specified at the time of purchase. Items that ship through the Global Shipping Program generally arrive within one week after departing the US shipping center.

Je betaald aan de koper en de de invoerrechten betaal je aan de transporteur

Dat is wel handig dan, weet ik gelijk waar ik aan toe ben.

Dus je kan dan niet meer de gok wagen dat het pakje zonder extra kosten bij je aan komt? Niet dat ik daar ervaring mee heb, vroeg het me gewoon even af.

peterpan Schreef:

Dus je kan dan niet meer de gok wagen dat het
pakje zonder extra kosten bij je aan komt? Niet
dat ik daar ervaring mee heb, vroeg het me gewoon
even af.

bij deze verkoper idd niet meer… (dus je kan ook zoeken naar een ander en gokje wagen…)

het werkt goed, je hebt 2 betalingen; een aan verkoper en een aan transporteur. Let wel, de paypal koers is altijd iets minder “aardig”

Wel een mooi systeem, je weet inderdaad waar je aan toe bent.

Bij mij komen 4 op de 5 pakketten zonder kleerscheuren door de douane, ik zou de gok wel nemen.

Dat ligt aan de waarde die op het pakket staat aangegeven, ze controleren heel goed de laatste tijd.

Jantje gaat ons nu vertellen hoe dit kan…

peterpan Schreef:

Dus je kan dan niet meer de gok wagen dat het
pakje zonder extra kosten bij je aan komt? Niet
dat ik daar ervaring mee heb, vroeg het me gewoon
even af.

Mijn ervaring is, dat PostNL erg goed kijkt tegenwoordig. Ik heb het voordeel binnenkort op familiebezoek te gaan in de USA, je mag voor € 430 mee terugnemen. Ik heb al wat gebruikte horloges naar mijn familie laten opsturen.:wink:

Ik heb trouwens wel vaak met dat “global shipping program” dat ik een fout krijg bij het bieden. Ebay helpdesk helpt niet echt. Verkoper geeft aan dat hij het geen probleem vindt naar Nederland te versturen en Nederland staat ook in de lijst met mogelijke bestemmingen. Dus dat is een groot nadeel wat mij betreft.