Ebay vondst: Seiko 6138-3002

Afgelopen maandag op Ebay een bijzonder fraai exemplaar gevonden. 20 Seconden voor de veiling afliep zag ik deze 6138-3002 staan, gewonnen en gisteren ontvangen:). Zoals gebruikelijk met de wat oudere Seiko’s (deze is van 1974) is de band te kort. Gelukkig een goed contact met de verkoper en hij stuurt wat extra links na.

Hieronder wat foto’s plus een overzichtje van wat “het” virus inmiddels heeft aangericht.

Zoals je ziet is de 6138-3002 (rechts) een bijzonder groot horloge (± 42mm), zelfs de 6139-7100 “Helmet” steekt er wat klein bij af.

Hieronder een “opknappertje” 6139-6040 en een 6139-6019

En van meer “recente” datum de blauwe Sumo en het welbekende zwarte Monster

Totaalshot

MOOI is 'ie!!!
Gefeliciteerd, zei ik met jalouzie in de stem :slight_smile:

Mooi doosje met inhoud (tu) Ze zien er allemaal zeer netjes uit.

Mooi doosje :slight_smile:

En de inhoud is prima voor elkaar!
Geniet ervan!

Mooi hoor,

In mijn ogen zelfs de mooiste van het hele rijtje.
Ik vindt ze gewoon mooi qua uiterlijk, ben in de uurwerken (nog) niet zo thuis.

De witte ernaast is een goede (lees mooie) tweede.

Veel plezier ermee

Mooi hoor, ik had hem ook gezien, maar vond de wijzers een beetje aan de witte kant in vergelijking met de rest van het horloge. Niet dat ik er op uit was hoor;). Maar ik ben wel aan het kijken naar dit soort horloges. Ik weet deze aanbieder niet meer precies. Wat zijn nu eigenlijk betrouwbare aanbieders?

Dat is inderdaad een hele mooie.
Ik weet niet of ze passen maar zag laatst op de site van Rob hele mooie watchadoo banden.
Heel solide staal wat volgens mij dit horloge niet zal misstaan.
Trouwens je hele Seiko verzameling is meer dan mooi.

Ik kan me je reserve voorstellen Tom. De wijzers hadden idd gerelumed kunnen zijn. Als ik een Seiko zie die me aanstaat vergelijk ik 'em altijd met de exemplaren op deze site: http://www.ittc.ku.edu/~jgauch/watch/chronos/6138-3002.html

Daarnaast ga ik ook af op het “verhaal” van de verkoper. In dit geval klopte eea, zowel de communicatie vlak na de koop, de vlotte levering en de response op mijn vraag betreffende de lengte van de band. Mocht betroffen verkoper in de toekomst nog eens iets hebben wat mij aanstaat, zal ik niet aarzelen om zaken met hem te doen.

Groet,
Marten

Aad A Schreef:

Dat is inderdaad een hele mooie.
Ik weet niet of ze passen maar zag laatst op de
site van Rob hele mooie watchadoo banden.
Heel solide staal wat volgens mij dit horloge niet
zal misstaan.
Trouwens je hele Seiko verzameling is meer dan
mooi.

Een watchadoo zou iid heel goed kunnen staan, ware het niet dat Seiko de onhebbelijke gewonnte had :wink: om in de jaren 70 heel veel horloges met een lugbreedte van 19mm te leveren. Zie daar maar eens een geschikte band voor te vinden :smiley:

Mijn beste,

Van harte, met deze nieuwe aanwinst.
Een aan-winst welke jou middels deze Ebay deelneming goed gezind is.

Je begrijpt dat “het” virus niet te stoppen is, je kan het alleen verstoppen.
En dat doe je door een tweede horloge-verzamel-box aan te schaffen.

Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit fraaie horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Voor betrouwbare bronnen:

kijk op Seiko Citizen Watch Forum (SCWF).
Op E-bay: in elk geval NIET SOPHON(-NEK), dat is iemand die van op zich prima onderdelen fakes in elkaar zet.

Ik heb zijn listings vaak met verbijstering bekeken…

Heel mooi klokje.
Veel plezier met de nieuwe aanwinst.
Groet. Chris

Dat is een goed stel bijelkaar (tu)

Nu nog de 6138-8020.

De 8020 heb ik, van mijn oom, die de 1e eigenaar is.
Een geweldig fijn horloge!

Veel beter draagbaar dan de UFO.

Gefeliciteerd! Erg mooie klok, heb 'm zelf ook, maar die ligt nog te wachten op een reparatie… De staat van de jouwe is erg goed zo te zien.

De 8020 wil ik eigenlijk ook nog wel hebben!

Ik was net een artikel op Horloge.info aan het toevoegen over horloges in films. Daarin staat een stukje over AL Pacino die in de film Bobby Deerfield een Seiko draagt. Blijkt dat jouw Seiko 6139-7100 te zijn!
Zie http://www.horloge.info/artikel_item.php?n=Horloges-in-films&artikelid=27 Als je op de foto van Al Pacino klikt krijg je een foto te zien van het horloge (foto van Kelly Rayburn).

Nee hoor Henrik: het is die van mij :slight_smile:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,81915,81915#msg-81915

Ik zie net geen van beide. Jij hebt de juiste bezel maar Marten de juiste wijzers. :frowning:
Misschien kunnen jullie ruilen? :slight_smile:

Henrik Schreef:

Ik zie net geen van beide. Jij hebt de juiste
bezel maar Marten de juiste wijzers. :frowning:
Misschien kunnen jullie ruilen? :slight_smile:

Haha, nieuwe bezel is al aangeschaft, moet alleen nog even geplaatst te worden:)