eBay... welke eBay?!

Een algemene vraag/opmerking. Is het een idee om, wanneer er naar eBay wordt verwezen, aan te geven op welk domein een bepaalde zaak kan worden gevonden? Het valt mij op dat sommigen van jullie erg bedreven zijn in de omgang met eBay. Zo wordt er soms verwezen naar een bepaalde zoekterm, verkoper of iets dergelijks. Ik moet dan soms lang zoeken op eBay omdat niet wordt aangegeven of het eBay.nl, “.com” of misschien wel “.de” is.

Daarom een voorstel: wanneer wordt verwezen naar eBay, aangeven welk top level domain het betreft. (Of is het nu wel heel duidelijk dat ik een eBay-dummie ben ;)).

Gerwin

@ gerwin,
in principe geeft ebay.nl de zoekresultaten van wereldwijd, BEHALVE wanneer een verkoper uit bijvoorbeeld de US aangeeft alleen te willen leveren binnen de US. wanneer je iets zoekt waarvan je er meer vermoedt in een bepaald land kun je dus beter .com(US), .de(duitsland), .ch(zwitserland), .gb(engeland), etc. gebruiken. ben je de winnende bieder stuur je gewoon een mailtje of ze niet toch voor één keer naar nederland willen verzenden, mij nog niet gebeurt dat ze weigeren (meestal wel iets hogere verzendkosten dan aangegeven). tip: geef uitstekende en zeer lovende feedback en de volgende keer is er helemaal geen probleem.
groet,
frank.