Ik heb dit forum doorzocht maar kon niet echt een antwoord op mijn vraag vinden.
Hoe is het mogelijk dat ze op Ebay horloges voor 1 euro verkopen, ook al is het prut het zal toch altijd meer dan 1 euro kosten, toch?
Dat is wsl. het starting bid.
Jij geeft aan hoeveel je er maximaal voor over hebt. Wanneer een tweede ook een bieding uitbrengt gaat de prijs pas stijgen.
Dank je, dat begrijp ik, maar asl je als verkoper constant maar 1 euro per horloge verdiend is het gauw gedaan met je.
Maar dit betekend dus niet per definitie dat het om zeer slechte horloges gaat?
wat max bedoeld is dat er weinig horloges daadwerkelijk voor 1 euro verkocht worden.
Het begint met 1 euro maar de prijs staat pas vast als de veiling tijd voorbij is.
Neem niet aan dat je serieus verwacht een heel goed horloge te kopen voor 1 euro…? Zijn wel een paar merken die voor weinig nog redelijke kwaliteit in elkaar zetten maar die overstijgen de 1 euro toch echt wel.
Overigens, zoals eerder aangegeven, vermoedelijk betreft die ene euro het openingsbod.
Ja, je kunt soms natuurlijk best mazzel hebben op eBay, maar voor 1 euro sleep je daar écht geen serieus horloge weg bij een serieuze verkoper.
Vaak zijn de verzendkosten ook iets meer dan normaal. ebay berekent commissie over het biedbedrag en niet over de verzendkosten. Daar maakt men dan nog een kleine winstmarge op.