Geen ervaring mee… Nooit een seconde omgekeken naar Ebel.
Maar dat is &^$%#$^ een leuk horloge man! Zowel op rubber als staal goed te pruimen!
Geen ervaring mee… Nooit een seconde omgekeken naar Ebel.
Maar dat is &^$%#$^ een leuk horloge man! Zowel op rubber als staal goed te pruimen!
Ik heb de panda van deze gehad. Echt een fantastisch horloge! Afwerking is echt uitstekend! Als de aansluiting van de band niet zo specifiek was geweest, zou ik deze nooit hebben weggedaan. Dat was echt het enige nadeel. Maar voor mij dusdanig groot, dat ik bijna principieel afscheid heb genomen.
Hier ook een oud-liefhebber van Ebel. Heb in mijn jeugd eens een fake Ebel gekregen en die ‘wave’ vorm vond ik fantastisch. Later het onderstaand horloge gekocht. Was en ben er nog steeds helemaal weg van. Na 18 jaar haal ik hem nog steeds met heel veel plezier uit z’n doos. Ik vind de organische lijnen geweldig en ik heb nog nooit een horloge gehad met zo’n draagcomfort. Die band is gewoon geweldig! Kan ongewone (Ebel, Montblanc) merken wel waarderen maar heb ook een G-Shock en SKX als beaters in mijn verzameling. Maar de Ebel en Montblanc geven me toch een ander gevoel.
Heb trouwens nooit exorbitante kosten gehad aan de Ebel. Elke x jaar een nieuwe batterij en even laten nakijken. Nooit problemen mee gehad.
Had de jouwe ook zo’n luidruchtige 7750 uurwerk?
Supah,
volgens mij is dat echt een 7750 kwaal. ik ben totaal geen fan van het uurwerk, de wobble ervan irriteert me mateloos.
Eigenlijk geen last van gehad. Maar dat waren mijn eerste stappen in het duurdere segment dus wellicht was ik toen niet zo kritisch.
Ik heb meerdere 7750’s gehad en die deden het echt niet allemaal. Ik heb er een paar gehad die muisstil en superglad hun werk deden.
Ligt er denk ik aan of de fabrikant wat extra aandacht en afwerking doet of ‘m gewoon stock in de kast duwt.
1 blik op de Ebel website en je weet beter…
Mooi als ze van dat onzalige plan zijn teruggekomen…
EDIT:
mijn bron destijds: nadruk op non mechanische uurwerken en geen mechanische chrono’s meer: https://www.watchtime.com/wristwatch-industry-news/industry/ulysse-nardin-acquires-ebels-chronograph-caliber-137/
Nog nooit gezien deze, maar ziet er fraai uit!!
Interessant edoch bij mijn weten heeft er altijd wel een automaat in het Ebel programma gezeten…
Op zich is het ook niet gek dat met een focus op dameshorloges quartz de nadruk kreeg. Ik ken weinig vrouwen die de romantiek van een handopwinder of automaat begrijpen