Ebel automatic 1911

Hallo allemaal! Een extra dagje vrij geeft me de gelegenheid om even iets te posten op dit forum! Ik heb het in de week zo druk dat ik geen tijd hiervoor heb. Dit betekend niet dat ik in de horlogewereld ook heb stil gezeten. Intussen heb ik weer wat (naar mijn mening) leuke dingen gekocht waar ik er toch graag om te beginnen eentje van wil laten zien, de andere komen later aan bod! Mijn eerste aangekocht horloge is deze mooie Ebel staal/goud 18K met ditmaal geen Zenith El Primero werk 400 in maar een 137 van ebel zelf. Zou een Lemania 1384 of zo iets zijn, kenners zullen me wel corrigeren mocht de nummer niet kloppen! In elk geval een horloge dat haarjuist loopt. Eentje waar ik super trots op ben en enkel draag op feestdagen en in vrije weekend dagen! Hier enkele foto’s

21 likes

Gefeliciteerd met de NA, inderdaad prachtige aanwinst voor o.a de feestdagen

Gefeliciteerd, mooi en erg ondergewaardeerd merk met veel historie! Maakte eind jaren 70 tot en met 90 de uurwerken en horloges van o.a. (Must de) Cartier.

Van harte gefeliciteerd met deze Ebel …proficiat ! :ok_hand:

Gefeliciteerd met deze prachtige Ebel, jammer dat dit merk niet veel vaker voorbij komt hier.

Gefeliciteerd. Mooie NA. Dat je er van mag genieten op je vrije dag.

Ondergewaardeerd misschien niet, maar je vind ze niet veel meer…

Ik heb hem ook op MP zien staan. Is een Lemania 1350. Prachtig horloge met een zware band. Ik heb de El Primero-variant en durf zeker te zeggen dat het ondergewaardeerd is.

Het is ook zo dat de huidige modellen niet meer kunnen tippen aan de oudere. Er zit momenteel niks meer tussen waar ik terug achter ga zoeken. Dit model sprong in het oog en dat is hem dan ook geworden en zonder 1 seconde spijt!