Ebel Discovery

Je ziet ze hier niet vaak voorbij komen maar voor mij toch een mooi horloge !

Ebel Discovery staal/ staal.

Mooie blauwe wijzerplaat en met 41 mm net een lekkere maat.

Horloge is 100 meter waterdicht en is voorzien van schroefkroon.

Automaat met glasbodem.

Horloge wordt standaard geleverd met een additionele zwarte rubberen band.
De stalen band draagt trouwens ook heerlijk.

Ik heb al vele merken gehad en ik zal niet zeggen dat ie lekkerder draagt dan de Rolex Sub’s die ik heb gehad maar voor Ebel zal ik altijd altijd een zwak blijven houden.

En de prijs vind ik ook erg netjes: 1700,- euro.

39 likes

Erg mooi, en leuk om Ebel hier te zien. Ik vind vooral de banden altijd echt heel mooi gemaakt en fijn zitten. Is dat met deze ook zo?

3 likes

Ebel zie je niet vaak voorbij komen hier. Geheel onterecht ,zoals we nogmaals zien.

Heerlijk horloge,geniet ervan.

Ps. Een foto op de rubberband zou zeer gewaardeerd worden😉

2 likes

Stalen band draagt erg comfortabel.

1 like

Hou je tegoed … :slightly_smiling_face:

1 like

Ebel maakt altijd mooie horloges. Geniet ervan! :slight_smile:

2 likes

Hier ook een fan van Ebel.

Ze dragen belachelijk comfortabel ja!!

11 likes

Heel mooi horloge.

1 like

Dat is inderdaad een hele fraaie Ebel.
Veel plezier gewenst van de nieuwe aanwinst.

1 like

De meeste Ebels zijn zeker in orde, maar alle? :thinking:

Nou ja, ik heb wel een zwak voor merken die af en toe ook een minder moment durven hebben.

3 likes

De specifieke Ebel kastvorm vind ik (nog) altijd heel erg mooi. Jammer dat ze geen eigen uurwerken meer gebruiken. En sommige modellen zijn me wat groot tegenwoordig. Maar ze blijven aantrekkelijk voor me.

1 like

Zeg je Ebel, dan denk je toch meteen aan Miami Vice…dat waren nog eens tijden. :ok_hand:

1 like

Ze hebben nooit veel eigen uurwerken gehad, caliber 134 en 136 waren, als ik het me goed herinner, op basis van El Primero en caliber 137 was een Lemania uurwerk.
Ze hebben in de jaren 90 wel een zeer intensieve samenwerking met Cartier gehad waarbij zelfs Cartier horloges in de Ebel fabriek werden gemaakt/ geassembleerd.
En in begin van het nieuwe millennium ook veel gebruik gemaakt van Girard Perregaux uurwerken.

Hier een plaatje op rubber. Draag de mijne graag, erg comfortabel horloge!

2 likes

Op de één of andere manier, lijken Ebels altijd alsof ze in 1991 ontworpen zijn. Niet erg en smaken verschillen, maar niet echt tijdloos.

Heb eind jaren 90 een ebel sportwave gehad, die stalenband droeg echt lekker

2 likes

Eind jaren 90’er Ebel Sportwave. Ik draag hem nog regelmatig. De kastvorm vind ik prachtig!:ok_hand:

4 likes

Geen Discovery maar een Lichine.

2 likes

Lang gezocht naar een originele rubberen band want hij kwam op leer. Wel geschikt laten maken voor een gespje. Het resultaat draagt fantastisch.

7 likes