Ebel horloge

Dit weekend bij oma op de koffie en toen kwam het onderwerp Horloges naar voren. Zei heeft een goude Ebel horloge (zie foto’s) en volgens haar moet het horloge al minimaal 50 jaar oud zijn. Echter zei weet niks van de historie omdat het een erfenis is geweest.

Eigenlijk zijn wij erg nieuwsgierig naar meer details en historie (en de echte leefttijd) van dit horloge. Echter na een zoektocht op het internet kwam ik er niet verder mee. Wellicht heeft iemand op dit mooie forum wat meer informatie of een tip waar ik meer informatie kan vinden.

Dit kan best wel een originele Ebel zijn. Is van voor midden 70e jaren en ken van klanten toen ik in Duitsland werkte ook andere modellen die hierop lijken. Deze waren minder druk.

Voor een goed oordeel zijn er ook foto’s van de bodem nodig en van de goud stempels. Zal een vrij simpel handwinder uurwerk in zitten.

Het is inderdad een handwinder. Ik zal van het weekend even op de koffie gaan om wat meer fotos te maken.

1 like

Ik heb wat foto´s kunnen maken. Ik kon geen markering vinden op de achterkant van het horloge maar wel op de band. Ik heb onderstaande foto´s gemaakt. Hopelijk kunt u mij wat meer informatie geven aan de hand van de foto´s. Wij zijn erg nieuwsgierig.

Dat zijn mijn initialen !

:smiley:

1 like

Ebel maakte in de jaren 60/70 dit soort horloges.
Deze kwamen vaak zonder band naar NL en hier werden de banden eraan gesoldeerd, al naar gelang wat de klant/ AD wilde.
Deze band lijkt wel bij deze kast te horen dus waarschijnlijk is deze band specifiek gemaakt voor deze kast.
Voor zover ik weet kwamen de banden niet mee uit Zwitserland maar werden lokaal gemaakt en gemonteerd.

1 like

Super bedankt voor de info. Hebben we weer wat geleerd. Nu kwam het hoofdstukje waarde en onderhoud naar voren. Wat zou het nog waard zijn en heeft zin om hem op te laten knappen (onderhoud en glas).