Ebel kenners?

Een maat van me heeft voor z’n vriendinnetje interesse voor deze Ebel .
38 mm. net een beurt gehad en met een haaieleren band .
Kaliber ETA automaat 2892 .

Rest alleen nog de prijs : 2100 € , is dat realistisch ?

Bedankt voor jullie reactie .

Yo , Manu .

http://www.steinerveiling.nl/forms/showProduct.html?entry=147&LANGUAGE=NLD

Misschien vind ze deze mooier?

Die is in goud , dat is appelen met peren vergelijken .

Yo , Manu .

Ik vind t veel en veel te duur. Zelfs voor de helft zou ik m laten liggen.

modeklok voor 2k is niet voor mijn portomonaie

rockstar Schreef:

modeklok voor 2k is niet voor mijn portomonaie

Ebel is volgens mij een valide horlogemerk, geen modemerk.
Desalniettemin wat aan de prijzige kant naar mijn mening

ik bedoel eigenlijk dat dit geen horloge is wat je echt jaren mooi blijft vinden.

Ik denk ook dat er voor dat geld wat mooiers en tijdlozer te vinden is.

dit is veel te duur. Over smaak valt niet te twisten maar op eBay kom je ze soms voor minder dan 800 tegen.

Bedankt allemaal voor jullie reacties .
De conclusie lijkt me heel duidelijk .

Yo , Manu .

Zie dit topic nu pas en aangezien ik drie Ebels heb, wil ik graag nog wat toevoegen.
Zoals Mark 2025 al schreef: “over smaak valt niet te twisten” en ja, het aangehaalde horloge van manu wordt voor een te hoge prijs aangeboden.

Je kunt de basis kastvorm mooi vinden of niet, maar als ie al sinds 1986 bestaat, heeft ie volgens mij zeker bestaansrecht en mag ie inmiddels wel klassiek worden genoemd.
De kasten worden afgewerkt in geborsteld staal, -goud of een combi en voelen daardoor fantastisch aan op je huid. Door de 1911-vorm (genoemd naar het jaar van oprichting) heeft de kroon altijd een bescherming. Daar is vast over nagedacht.
De afwerking van mijn horloges zijn top!
Zo heb ik een Ebel met zwarte plaat, stalen gepolijste wijzers en een grote datummodule. Ik ken maar weinig horloges met een zwarte plaat en gepolijste wijzers die goed afleesbaar zijn. Mijn Ebel is er daar één van. Dat komt o.a. doordat het saffierglas dubbel gecoat is. Ook zijn de indexen licht bol geslepen, waardoor er altijd licht op valt. De schakels van de zeer solide band zijn geschroefd en niet zoals bij Omega met een spiltpennetje met elkaar verbonden.

Verder durf ik te stellen als Ebel in zijn eerste 1911-chrono’s geen El Primero had toegepast, het met Zenith heel anders was gelopen.
O.K., Rolex heeft in zijn Daytona ook een El Primero gehad, maar van die variant was het tikgetal van 36.000 naar beneden gebracht.


Zenith 1911 chrono met El Primero

Ebel is een mooi merk met een rijke historie en bovendien een markante vormgeving, die niet op andere merken lijkt.
Om het nu als een te duur modemerk neer te zetten, vond ik toch wat te kort door de bocht, vandaar mijn bijdrage;)
http://www.ebel.com/en/history/history

Oh ja, mijn Zwarte Seamaster 300Pro met stalen band weegt 153 gram en de hierboven genoemde Ebel met zwarte plaat, glazen achterruit en een iets krappere band weegt 152 gram;)

Brutus (tu)

Ook hier sinds 1987 een sport/wave met gouden lunette in bezit ! goh wat een geld toen der tijd … iets van 3500 gld )
Ik vind het nog steeds een chic klokje waar ik dan ook nog steeds erg zuinig op ben .

Wat een beauty je Ebel Chrono El Primero , zou je het ooit in je hoofd halen om deze te verkopen heb je i.i.g een serieus gegadigde (tu)

Heel relativerende woorden Brutus , dit siert je .
En dat meen ik echt .

Hartelijk dank .

Yo , Manu .