Ebel only

Ik heb hem destijds uit Duitsland via Chrono24 gekocht. Later verkocht aan ?, die hem heeft verkocht aan @HorlogeHalle (onder het mom dat hij tweede eigenaar was en hem via Chrono had gekocht :face_with_hand_over_mouth:). Op de envelop met de rekening stond echter nog mijn handschrift…
Ik heb hem teruggekocht van Horlogehalle. Toen pas zag ik dat het hetzelfde exemplaar was. Nu is hij bij jou. Een reis, maar er is altijd goed voor gezorgd. Prachtig ding!

2 likes

Is het enige horloge wat ik zolang aanhoud! Dus is zeker prima

2 likes

7 likes

He da’s mijn “oude” band

2 likes

Verdorie, het wordt steeds duidelijker dat ik een onbetrouwbaar geheugen heb!!!

My bad ! :slightly_smiling_face:‍:arrow_up_down:

1 like

Nee joh, @SwissToni heeft 'm van mij overgenomen :wink:

3 likes

Klopt! En daarna, nadat ik vastgesteld had:

• Dat ik de Le Modulor het liefste op staal draag
  • Dat ik andere horloges pak als het tijd is voor een chic leren bandje

is het bandje weer vertrokken.

Als ik het nu op foto’s zie vind ik het weer net zo prachtig als eerst, en moet ik mezelf aan bovenstaande punten herinneren om er niet weer een te gaan kopen. :see_no_evil:

2 likes

:rofl:

Dit lijkt hier op een swinger-party met teveel alcohol :laughing:

2 likes

Dat bestaat niet, en jij zou dat als Belg moeten weten.

Ik kan er niet meer tegen. Gevolg van Covid vermoed ik. Valt best wel mee te leven. Meer budget over om horloges te kopen.

2 likes

Hahahahaha, en wat doet dat dan weer met mij?
Helemaal in de war nu.
Gelukkig zeker van 1 ding: heerlijke band, schitterende combi met abnormaal mooi horloge.

Hier het bewijs

6 likes

Deze heeft nog steeds een service nodig. Wat zou ik blij zijn met een goed adres.

7 likes

Ebel zelf maar dan mag je wel je portomonee trekken.

1 like

Zo ver was ik zelf ook gekomen. Maar nog niet verder …

Wesselink en Vreeker, maar het probleem zit 'm vaak in de onderdelen mochten die nodig zijn

1 like

Is dit in house of eta?

Volgens dit artikel onderstaand:

https://www.watchuseek.com/threads/ebel-1911-automatic-chronometer-ref-1120l41.794584/

This watch comes from the early Movado period, but the design is a long-standing EBEL model that predates Movado influence. It uses an ETA 2892-A2 ebauche (or, perhaps, a complete movement), which EBEL denotes as their caliber 120. They tune it up very nicely, and the case is exquisite. This one runs consistently 2-4 seconds per day fast, will within COSC tolerances. It is listed among the 1911 models in the 2005 catalog (Page 69 of the 2005 Ebel Catalogue) with a catalog number of 1215482, but its reference is 1120L41 (digits 2-4 signify the Caliber 120 movement).

Gewoon naar een reguliere horlogemaker sturen. Is niet veel bijzonders dit uurwerk

Vraag me af of dat wel zo is.

Want?